ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناشران از پرداخت مالیات معاف شدند

ناشران از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. معافیت مالیاتی کتابفروشان هم در دستور کار قرار گرفته است.

علی عسگری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نامه‌ای را که بر مبنای آن کتابفروشان هم مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند، امضاء کرد. چنانچه وزیران اقتصاد و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی این نامه را تأیید کنند، ناشران از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

نشست بررسی وضعیت معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان کشور

نشست بررسی وضعیت معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان کشور عصر چهارشنبه ۱۵ مرداد با حضور حسین وکیلی، معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، همایون امیر‌زاده، مشاور فرهنگی و اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و لادن حیدری، مدیرکل دفتر حقوقی این وزارتخانه برگزار شد.

حسین وکیلی، معاون امور مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست از بازنگری در جدول مصادیق مشاغل معاف از پرداخت مالیات با همکاری کارگروهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: «مطابق اصلاحیه صورت گرفته، کتابفروشان در رسته "فعالیت‌های فرهنگی" قرار گرفتند و همانند مشاغل قرار گرفته در رسته فعالیت‌های مطبوعاتی، انتشاراتی و هنری، از پرداخت مالیات معاف شدند.»

معافیت ناشران و کتابفروشان از پرداخت مالیات در پرتو اقتصاد خموده نشر کتاب در ایران و افت شمارگان کتاب در سال‌های گذشته اهمیتی دوچندان یافته است.

همایون امیرزاده، رئیس کارگروه حل مشکل معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان کشور نیز از تنظیم «آئین‌نامه نحوه تأسیس، صدور مجوز و اداره کتابفروشی‌ها» با همکاری معاونت امور فرهنگی و اداره‌کل حقوقی وزارت ارشاد خبر داد. به این ترتیب احتمال دارد به‌زودی کتابفروشان هم از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

به گفته همایون امیرزاده قرار است کتابفروشان در بخش «فعالیت‌های فرهنگی» جای داده شده‌اند. اکنون آنان می‌بایست برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند. چنانچه ارشاد فعالیت آنان را به عنوان یک فعالیت فرهنگی ارزیابی کند، شامل معافیت مالیاتی می‌شوند.

۱۹ مرداد ماه نخستین جلسه بازبینی جدول مشاغل مصداق معاف از پرداخت مالیاتی و تصویب نهایی آئین‌نامه اخیر در وزارت ارشاد برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.