ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبور از بحران انتخابات با امضای توافق‍نامه تشکيل دولت وحدت ملی افغانستان

رقيبان انتخابات رياست‌جمهوری افغانستان توافق‌نامه‌ای را امضا کرده اند که بر اساس آن، همراه يکديگر دست به کار تشکيل يک دولت وحدت ملی خواهند بود.

رقيبان انتخابات رياست‌جمهوری افغانستان توافق‌نامه‌ای را امضا کرده اند که بر اساس آن، همراه يکديگر دست به کار تشکيل يک دولت وحدت ملی خواهند بود. همزمان روند بازشماری آراء برای تعيين برنده ادامه دارد.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی جمعه پيمان بستند که همکاری‌ها با يکديگر را فارغ از هر نتيجه‌ای در بازشماری آراء ادامه دهند

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی، روز جمعه توافقنامه تشکيل دولت وحدت ملی را امضا کردند و پيمان بستند که همکاری‌ها با يکديگر را فارغ از هر نتيجه‌ای در بازشماری آراء ادامه دهند.

در متن اين بيانيه آمده است: «ما به همکاری با يکديگر بر مبنای نظرگاه مشترک‌مان درباره آينده کشور خويش متعهد هستيم.»

تيم انتخاباتی عبدالله عبدالله، رقيب احمد غنی در انتخابات ۱۴ ژوئن افغانستان، با انتشار اسناد و مدارک مدعی تقلب گسترده در انتخابات با همکاری نهادهای ملی و بين‌المللی به نفع احمد غنی شده بود. بر اساس نتيجه مقدماتی که کميسيون مستقل انتخابات آن را اعلام کرد، احمد غنی پيشتاز رقابت بود.

جنجال بر سر انتخابات همزمان با عقب‌نشينی نيروهای ناتو از افغانستان، اين کشور را با بحرانی سياسی روبررو کرد.

توافق پيشين دو نامزد که آن هم با تلاش جان کری به دست آمده بود، ديری نپاييد

جان کری، وزير امور خارجه آمريکا، که به عنوان ميانجی‌گر در کابل حضور داشت، با استقبال از توافق به‌دست‌آمده آن را راهی برای نجات افغانستان از خطر آشوب سياسی توصيف کرد. با اين حال، توافق پيشين دو نامزد که آن هم با تلاش جان کری به دست آمده بود، ديری نپاييد.

عبدالله نيز که در کنفرانس مطبوعاتی کنار کری و احمد غنی ايستاده بود، توافق به‌دست‌آمده را گامی به پيش در راستای تقويت وحدت ملی دانست.

همچنين احمد غنی نيز اظهار داشت که «ما به يکديگر اعتماد داريم» و افزود: «ما برای تحقق اين مسئوليت ملی به همکاری با يکديگر خواهيم پرداخت.»

اين توافق به دليل پافشاری جان کری دربردارنده يک جدول زمانبندی مشخص نيز هست که بر اساس آن جانشين حامد کرزی بايد تا آخر اين ماه سوگند ياد کند.

اين ضرب‌الاجل برای تعيين رييس‌جمهور افغانستان تا پيش از برگزاری اجلاس ناتو در روزهای چهارم و پنجم سپتامبر سال جاری تعيين شده است. اين اجلاس به تصميم‌گيری درباره ماموريت «آموزش و مشاوره» ناتو در افغانستان خواهد پرداخت.

پيش از اين، بسياری از اعضای ناتو گفته اند که اگر رييس‌جمهور آينده افغانستان مشخص نشده باشد، تصميم‌گيری درباره اين ماموريت ممکن نخواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.