ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست آلمان برای معرفی کارمندان اطلاعاتی سفارتخانه‌های مستقر در این کشور

وزارت امور خارجه آلمان از همه سفارتخانه‌های مستقر در این کشور درخواست کرد نام کارمندان اطلاعاتی خود در این کشور را فاش سازند.

وزارت امور خارجه آلمان از همه سفارتخانه‌های مستقر در این کشور درخواست کرد نام کارمندان اطلاعاتی خود در این کشور را فاش سازند.

وزارت امور خارجه تأکید کرده آلمان انتظار دارد يادداشت رسمی اما غيرحقوقی‌اش «از جانب همه نهادهای دريافت‌کننده پاسخ داده شود.»

به گزارش شبکه خبری بين‌المللی«دويچه وله» به نقل از «اشپيگل»، وزارت خارجه اين درخواست به سفارت‌خانه‌ها را در روز چهارشنبه ۶ اوت اطلاع داده است.

بر اساس گزارش‌ها، آلمان از سفارت‌خانه‌ها تقاضا کرده نام کارمندان کنسولگری‌ها و موسسات فرهنگی وابسته به آنها را در کنار نام کارمندان سرويس‌های اطلاعاتی‌شان اعلام کنند. همچنین وزارت امور خارجه تأکید کرده آلمان انتظار دارد يادداشت رسمی اما غيرحقوقی‌اش «از جانب همه نهادهای دريافت‌کننده پاسخ داده شود.»

در سال گذشته رابطه آلمان با آمريکا، تحت تاثير اخبار جاسوسی دچار تنش شد. گزارش‌ها در آن زمان اين گمان را مطرح کردند که آژانس امنيت ملی ايالات متحده (NSA) تلفن شخصی صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل و گرهارد شرودر، صدرالعظم پیشین را شنود کرده است.

در ماه‌های اخير، برخی از کارمندان سرويس اطلاعات آلمان و وزارت دفاع اين کشور مظنون به همکاری دو جانبه هستند و گقته شده است که این افراد با ايالات متحده نيز همکاری داشته‌اند. در ادامه اين تنش‌ها، آلمان در ماه گذشته از افسران ارشد «سيا»، آژانس اطلاعات مرکزی امريکا، خواسته تا خاک این کشور را ترک کنند.

این گزارش می‌افزاید در راستای فعاليت‌های وزارت امور خارجه آلمان، وزارت امور داخلی اين کشور نیز در حال انجام عمليات‌های ضدجاسوسی است. پس از افشاگری ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنيت ملی امريکا، آلمان به سه هزار تن از کارمندان دولت فدرال تلفن‌های شخصی رمزگذاری شده واگذار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.