ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اپوزيسيون مصر در استانبول «شورای انقلاب» تشکيل داد

در «شورای انقلاب مصر» ۶۰ تن از اعضای گروه‌های اپوزيسيون مصر از جمله وزرای سابق دولت اخوان المسلمين حضور دارند.

اپوزيسيون مصر در استانبول «شورای انقلاب» تشکيل داد.

در «شورای انقلاب مصر» ۶۰ تن از اعضای گروه‌های اپوزيسيون مصر از جمله وزرای سابق دولت اخوان المسلمين حضور دارند.

سخنگوی شورای انقلاب مصر گفته اپوزيسيون حاضر در اين شورا همگی از همکاری در دولت پس از کودتا سرباز زده‌اند

به گزارش روزنامه «حريت» در ترکيه، شورای انقلاب عليه دولت عبدالفتاح السيسی، ژنرال ارتش و وزير دفاع سابق در دولت مرسی، روز هشتم اوت تشکيل شده است.

محمد شريف کميل، سخنگوی اين شورای ۶۰ نفره، در نخستين جلسه گفت: «نيروهای انقلابی و ملی، يک سال پس از آن رويدادها، می‌توانند با کودتای تروريستی و خونباری به مقابله بپردازند که انقلاب ما را دزديد، مردم ما را کشت و به زندان انداخت، کشور ما را به حراج گذاشت، در سرزمين‌مان تخريب و ترس را گستراند، و دکتر محمد مرسی را دزديد.»

کميل از تمام نيروهای ميهن‌پرست داخل و خارج مصر خواست تا حول ايده‌آل‌های انقلاب گردهم آيند و با ضدانقلاب و کودتای نظامی آن به مقابله بپردازند. وی همچنين اشاره کرد که اپوزيسيون حاضر در اين شورا همگی از همکاری در دولت پس از کودتا سرباز زده‌اند.

اردوغان چندی پیش با انتقاد از عدم تحرک مصر در حمله اسرائیل، السیسی را «ظالم» خوانده بود

سخنگوی شورای انقلاب مصر همزمان با فراخواندن همه شهروندان و دولت‌های جهان به حمايت از حقوق مردم مصر برای دفاع از آزادی، عدالت و حقوق بشر، تأکيد کرد که شورای انقلاب در استانبول، ابداً آلترناتيوی برای مقاومت مردمی در داخل مصر نيست، بلکه تنها جهت حمايت از آن تشکيل شده است.

دولت مصر هنوز واکنشی رسمی به این انتشار خبر تاسیس  «شورای انقلاب مصر» در استانبول نداده است.

پس از سقوط دولت محمد مرسی توسط ارتش در مصر، ترکیه همواره از منتقدان سیاسی السیسی بوده و همین موضوع باعث کاهش و سردی روابط این دو کشور شده است.

در ادامه همین روند، چند روز پیش نیز رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه  از عدم تحرک جدی مصر درباره جنگ غزه انتقاد کرده بود.

اردوغان مصر را متهم به اقدامات منفی علیه گروه حماس کرد و این کشور را مسئول آغاز عملیت زمینی توسط اسرئیل در غزه دانست. در آن زمان او «عبدالفتاح السیسی» را «ظالم» خوانده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.