ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۵۰۰ ايزدی به دست داعش کشته و زنده به گور شدند

منابع خبری گزارش می‌دهند پيکارجويان جهادی برخی را «در گور‌های دسته‌جمعی در سنجار و پيرامون آن زنده‌به‌گور کرده‌اند» و ۳۰۰ زن ايزدی را نيز به عنوان برده دزديده‌اند.

داعش که اخیراً خود را «دولت اسلامی» می‌خواند پس از اشغال سنجار دست‌کم ۵۰۰ ايزدی را کشته است.

محمد شياع السودانی، وزير حقوق بشر عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رويترز» ضمن اعلام اين خبر افزود که اين پيکارجويان جهادی برخی از قربانيان خود را «در گور‌های دسته‌جمعی در سنجار و پيرامون آن زنده‌به‌گور کرده‌اند» و ۳۰۰ زن ايزدی را نيز به عنوان برده دزديده‌اند.

السودانی با اشاره به اينکه داعش (که اخيراً خود را «دولت اسلامی» می‌خواند) از ايزدی‌ها خواسته‌اند يا به اسلام بگروند يا پذيرای مرگ باشند. به ادعای او، جهادی‌های سنی داعش ايزدی‌ها را شيطان‌پرست می‌دانند.

وزير حقوق بشر عراق همچنين خبر داده است که ظهر امروز يکشنبه ۱۰ اوت، ضرب‌الاجل داعش به ۳۰۰ خانواده ايزدی برای تصميم‌گيری درباره پذيرفتن اسلام يا مرگ پايان يافته است. او جزئيات بيشتری درباره اين خانواده‌ها اعلام نکرد.

چندروز پيش نيز پايگاه خبری «انجمن کاتوليک رفاه خاور نزديک» (CNEWA) از قول شاهدان عينی در منطقه کوهستانی تحت محاصره داعش خبر داده بود که برخی از خانواده برای جلوگيری از افتادن کودکان خردسال خود به دست مبارزان سنی، اقدام به پرتاب آنها از روی کوه کرده اند. اين گزارش هنوز مستقلاً تاييد نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عباس ثابت

    بنظر مى رسد اطلاعات دوستان بروز نيست و خبر نداريد كه داعش مانند برادر ناطنى آش طالبان سأخته و پر أخته خانم كلينتون و دوستان شان است

  • Samrad

    سالهای سال به این می اندیشیدم که چگونه گروهی کم جمعیت از اعراب بدوی بر امپراطوری قوی و بزرگ ایران چیره شد. علیرغم مطالعات و اندیشیدن خیلی سر نخ مطمئنی به دست نیاوردم. اما راهبردها و تاکتیک های داعش پاسخ من را تا حد زیادی داد. قساوت قلب، پاداش آنی برا پبروزی ها، ایمان به برخورداری از پاداش اخروی (چه در پیروزی و چه در شکست)، دهشت افکنی، بلاهت های داخلی و حمایت های خارجی رمز فتح کردن هستند. داعشی ها هیچ کاری بجز آنچه سران و سرداران اسلام انجام می دادند نمی کنند. آنها واقعاً کپی برابر اصل همان ها هستند.

  • shamim

    داعش ما امام نامش بود «اقتلوا» زینتِ کلامش بود ذوالفقار علی به دستش لیک خون ایرانیان به جامش بود داعش ما امام سیزدهم شمر، فرمانده قیامش بود به زبان دین و معنویت داشت به عمل قصد انهدامش بود پر جبریل و داس عزراییل جمله اسباب قتل عامش بود نصّ قرآن نوشته بر ساطور شاهدِ ظلمِ بی لگامش بود شخصِ حجاجِ یوسفِ ثقفی کمترین چاکر و غلامش بود لاجوردی کنار دستِ یزید در اوین صاحب حسامش* بود به کفی حُکم قتل و هَدم و حدود* به کفی تیغ بی نیامش بود اهل ایران بنی قریظه* و او بانگ کشتار ، طبل بامش بود گفت لاکن به قم رویم ولی قم او قهرِ بردوامش بود به جماران نشست و ویران کرد پیک خون حامل پیامش بود دل در ایران نبسته بود ، از آنک آرمان عرب مرامش بود جنگ و ویرانی و قساوت بود آنچه شالودهء نظامش بود داعش ما امام سیزدهم خون ایرانیان طعامش بود داعش امروز برتر از او نیست کاین مرید است و او امامش بود آنچه طالب به خاک افغان کرد پا نهادن به ردِّ گامش بود وآنچه امروز می کند داعش شیوۀ صبح و ظهر و شامش بود به شرافت قسم که دین زنجیر به کف از بهر انتقامش بود به عدالت قسم که قرآن نیز صوت تزویر و قیدِ دامش بود مرغزن * ها به مرگ شد آباد که گذار زمان به کامش بود رفت و بیداد، ارثِ جاری اوست که همین، شغلِ ناتمامش بود ................................................. حسام= شمشیر هدم = نابود کردن حدود = مجازات دینی مرغزن= گورستان بنی قریظه = مردم بومی مدینه که یهودی بودند و دعوت پیامبر اسلام را نمی پذیرفتند و حاضر به ترک دین نمی شدند ، ازین رو به شمشیر قهر نخستین مسلمانان قتل عام شدند م.سحر

  • فرامرز

    اسلام ناب یه ضلعش دست داعش و دو ضلع دیگر دست ایران و عربستان است.مگر شکی هم وجود داره تو جنایاتشون