ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک مقام پليس:

«زندانيان محکوم به اعدام، عامل آتش‌سوزی زندان شهرکرد بوده‌اند»

نورعلی ياری، فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختياری گفته است که «زندانيان محکوم به اعدام»، عاملان اصلی آتش‌سوزی در زندان شهرکرد هستند.

نورعلی ياری، فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختياری گفته است که «زندانيان محکوم به اعدام»، عاملان اصلی آتش‌سوزی در زندان شهرکرد هستند.

در پی آتش سوزی در زندان شهرکرد، مدیر زندان مانع تخریب دیوار زندان و کمک‌رسانی مأموران آتش‌نشانی به زندانیان می‌شود.

به گفته فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختياری «آن کسانی که مقصر و مسبب اصلی اين حادثه بودند بر اساس قوانين قضائی بازرسی و حکم قانونی از سوی دستگاه قضائی صادر خواهد شد».

پیش از این سحام‌نیوز گزارش داده بود  که در پی آتش سوزی در زندان شهرکرد، مدیر زندان مانع تخریب دیوار زندان و کمک‌رسانی مأموران آتش‌نشانی به زندانیان می‌شود.

بر اساس این گزارش، زندانیان زندان شهرکرد در اعتراض به مجازات هم‌بندان زندانی‌شان که به خاطر وضع بد زندان شهرکرد اعتصاب کرده و از سوی رئیس زندان تنبیه شده بودند، لباس‌های خود و تشک‌ها را آتش می‌زنند.

زندانبانان هم درها را قفل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند امدادگران به یاری زندانیان بشتابند. به این ترتیب حریق به سایر بندها نفوذ می‌کند. مأموران آتش‌نشانی نیز فراخوانده می‌شوند، اما مدیر زندان اجازه نمی‌دهد برای یاری‌رسانی به زندانیان، دیوار زندان را تخریب کنند.

عده‌ای از زندانیان در این حادثه مجروح شدند، اما تعداد دقیق آنان اعلام نشد.

شورای تأمین استان در پی این حادثه، تشکیل جلسه داد و دستوراتی محرمانه به شهردار شهرکرد و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی این شهر ابلاغ کرد. بر اساس مصوبات این جلسه، نهادهای ذی‌ربط حق اطلاع رسانی درباره حادثه زندان شهر کرد را ندارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این یک حقیقت تلخ است که حقایق را کتمان کرده و زندانیان را مقصر جلوه میدهند ، در صورتی که حقیقت مثل روز روشن است و برای عدم افشای کثافت کاریهای خود به دروغ متوسل میشوند .