ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داستان تازه ورزش ایران؛ بررسی معافیت‌ پزشکی فوتبالیست‌ها

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، در پی طرح جعلی بودن کارت پایان خدمت بعضی از بازیکنان فوتبال، از ارائه مدارک حدود ۱۱۰‌نفر به پلیس خبر داده است.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در مورد جعلی بودن کارت پایان خدمت بعضی از بازیکنان فوتبال، از ارائه مدارک حدود ۱۱۰‌نفر به پلیس خبر داده و گفته است که بررسی‌های لازم در این زمینه آغاز شده است.

او تأکید کرده که «معافیت تعدادی از این افراد مشکلی ندارد و در حال بررسی بقیه پرونده‌ها هستیم».

فرمانده نیروی انتظامی به خبرگزاری ایسنا گفته که «قانون مسیر معافیت‌ها را مشخص کرده و برخی ممکن است معافیت کفالت، تحصیلی یا پزشکی بگیرند».

ادعاهای مطرح شده درباره جعلی بودن کارت پایان خدمت بعضی از بازیکنان فوتبال از زمانی قوت گرفت که مشخص شد برخی از آنان از معافیت‌های پزشکی یا معافیت‌های تحصیلی غیر واقعی استفاده کرده‌اند.

در پی این ماجرا، سازمان لیگ فوتبال ایران حضور این بازیکنان در مسابقات را تا زمان مشخص شدن وضعیت معافیت‌شان ممنوع کرد.

احمدی‌مقدم درباره معافیت پزشکی یکی از فوتبالیست‌ها به دلیل بیماری‌ گفته است: «من پزشک نیستم. کمیسیون پزشکی این موارد را بررسی و تائید می‌کند.»

او درباره تردیدهایی که در مورد معافیت پزشکی فوتبالیست‌ها وجود دارد گفته که ممکن است افراد گواهی مخدوش برای معافیت خود ارائه کنند که اصالت اسناد پایه این پرونده‌ها، در حال بررسی است.

باشگاه‌هایی که به دنبال این جریان، امکان استفاده از برخی بازیکنان‌شان را از دست دادند، به این تصمیم سازمان لیگ معترض شده‌اند. این باشگاه‌ها معتقدند که وضعیت معافی بازیکنان باید پیش از عقد قراردادشان با باشگاه‌ها مشخص می‌شد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره زمان اعلام نتیجه بررسی‌ها نیز گفته است: «پرونده این افراد تک تک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و باید اصالت اسناد پایه و استعلامات لازم صورت بگیرد و این افراد دوباره آزمایش‌های لازم را بدهند که به نظر نمی‌رسد این روند بیش از یک ماه طول بکشد.».

احمدی مقدم با اشاره به اینکه ممکن است نام افراد دیگری هم در این پرونده بیاید، تاکید کرده است که طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه تیم‌های پزشکی بررسی معافیت پزشکی افراد را بر عهده دارند اضافه کرده: «آنهایی که گواهی معافیت پزشکی گرفته‌اند، در صورت اعتراض به شورای عالی پزشکی ارجاع می‌شوند و در این شورا که اعضای آن بر اساس قانون مشخص است، پرونده‌شان دوباره بررسی می‌شود.»

از سوی دیگر، وزیر ورزش و جوانان ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، گفته است که «دامن زدن به بی‌اخلاقی»‌ در ورزش اثرات سوئی دارد که باید به آن توجه کرد.

محمود گودرزی اضافه کرده است: «زمانی که تخلفی در ورزش رخ می‌دهد، به جای آنکه سراغ خاطی‌ها برویم، به صورت جهت‌دار به سمت کسانی می‌رویم که دخیل نیستند. به عنوان مثال صدور کارت‌های پایان خدمت جعلی در بین بازیکنان فوتبال یک اقدام غیر‌اخلاقی بوده که رخ داده است.»

وزیر ورزش اما منشاء این اتفاق را در حوزه نظام وظیفه می‌داند و معتقد است که باید متخلفان را در آنجا شناسایی و مجازات کرد.

او درباره فوتبالیست‌هایی که از این کارت‌ها استفاده کرده‌اند گفته است: «البته ورزشکاران هم به نحوی متخلف محسوب می‌شوند چون با ترفند‌های غیر اخلاقی این کارت‌ها را دریافت کرده‌اند.»

گودرزی با اشاره به اینکه از دو طریق انضباطی و قضائی می‌توان با متخلفان برخورد کرد، گفته است: «البته دومی تعیین‌کننده‌تر است. خیلی از رسانه‌ها تلاش می‌کنند به دلیل ورزشکار بودن این متخلفان، اتفاق‌های اخیر را چندان بازتاب ندهند که این زیبنده نیست. رسانه‌ها موظف هستند که بر اساس معیارهای اخلاق حرفه‌ای به این موضوع بپردازند.»

این در حالی است که فرمانده نیروی انتظامی ایران «این حجم از فضای رسانه‌ای پیرامون این قضیه» را مورد تائید نمی‌داند. احمدی مقدم در این‌ زمینه گفته است: «حجم مسئله آن گونه نیست که در رسانه‌ها مطرح می‌شود.»

او گفته است نباید اجازه دهیم با بزرگ‌نمایی، نظام کشور مخدوش و ورزش نیز آلوده و کثیف جلوه داده شود، هرچند که ممکن است هر مجموعه‌ای دارای آسیب‌هایی باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jamal

    پس چرا تابحال حرفی نبود؟! میخواهند افکار عمومی را به مسایل جزیی منحرف کنند.   فکر نمیکنند چه ضربه ای به فوتبال میزنند!