ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سربازان حافظ صلح به روی معترضان سومالیایی آتش گشودند

درگيری‌های روزهای اخير بين معترضان و سربازان حافظ صلح، پس از آن روی داد که يک تانکر آب متعلق به «آميسام» با بمبی دست‌ساز، احتمالاً از سوی «الشباب»، منفجر شد.

سربازان حافظ صلح اتحاديه آفريقا به روی معترضان سوماليايی آتش گشودند و به تخريب چندين ساختمان پرداختند.

سربازان اتحاديه آفريقا در سومالی نخستين‌بار سال ۲۰۰۶ و در جريان جنگ داخلی سومالی وارد اين کشور شدند

به گزارش خبرگزاری «الجزيره» و به نقل از شاهدان عينی و مقام‌های محلی، سربازان حافظ صلح اتحاديه آفريقا به روی معترضان سوماليايی در شهر ساحلی مرکه آتش گشودند و دست‌ کم شش نفر را مجروح ساختند. همچنين شاهدان از تخريب چندین ساختمان به دست اين سربازان خبر می‌دهند.

رویارویی آمیسام و الشباب

سربازان متعلق به «ماموريت اتحاديه آفريقا در سومالی» (آميسام) نخستين‌بار سال ۲۰۰۶ و در جريان جنگ داخلی سومالی وارد اين کشور شدند. اين سربازان حافظ صلح پس از حمله‌های گروه اسلام‌گرای افراطی «الشباب»، وابسته به شبکه القاعده، وظيفه کمک به ارتش سومالی برای مبارزه با این پیکارجویان اسلام‌گرا را نيز برعهده گرفتند. پس از حمله‌های ماه‌های اخير الشباب در مرکه و قدرت‌گیری اين گروه در اين شهر ساحلی، حضور آميسام در مرکه افزايش يافت.

درگيری‌های روزهای اخير بين معترضان و سربازان حافظ صلح، پس از آن روی داد که روز يکشنبه دهم اوت يک تانکر آب متعلق به آميسام با بمبی دست‌ساز، احتمالاً از سوی الشباب، منفجر شد.

به گزارش افراد محلی، آميسام در پاسخ به اين عمليات، به دستگيری جوانان محلی در مرکه و تيراندازی به سوی عده‌ای از آنها پرداخت. اين کار موجب اعتراض‌های گسترده مردم مرکه نسبت به اقدامات آميسام شده است.

مقامات محلی و آمیسام این اعتراضات را به الشباب نسبت داده‌اند.

بر اساس گزارش الجزيره، در عملیات آمیسام برخی از ساکنان محلی نيز از خانه‌های خود بيرون رانده شده‌اند. همچنین حدود ۱۲ ساختمان نيز در عمليات آميسام از بين رفته‌ است.

فرماندار استان «شبيلی سفلی» در گفت‌و‌گو با الجزيره گفته است: «آنها معترض نبودند. بلکه جوانانی بودند که الشباب فرستاده. پرچم الشباب هم دستشان بود.»

وی ضمن تاييد تخريب چندين ساختمان در مرکه، تاکيد کرده که «مال و اموال کسی را تخريب نکرده‌ايم. آن خانه‌های تخريب‌شده، خانه‌های قديمی در بخش قديمی شهر بوده‌اند».

با اين حال، مقام‌های دولتی ادعای ساکنان مرکه را تکذيب می کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.