ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناکارآمدی قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: «میان استفاده از برنامه‌های ماهواره و نیازهای رسانه ای شهروندان، نسبت مستقیمی برقرار است و برای تعیین سیاست های موثر باید این نیازها مورد توجه قرار گیرد.»

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: «میان استفاده از برنامه‌های ماهواره و نیازهای رسانه ای شهروندان، نسبت مستقیمی برقرار است و برای تعیین سیاست های موثر باید این نیازها مورد توجه قرار گیرد.» 

نزدیک به ۷۰ درصد مردم در شهرهای ایران شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «مطالعات ماهواره، دیدگاه‌ها و سیاست‌های مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران»، ضمن اشاره به ناکارآمدی قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای تاکید کرده است: «اگرچه تا نیمه دهه ۱۳۸۰ مطالعات حاکی از این بود که استفاده‌کنندگان ماهواره در پی تامین نیاز سرگرمی بودند در شرایط کنونی و با رفع نیاز از طریق شبکه های داخلی، نیازهای کسب خبر و تحلیل تامین نیازهای فکری، باقی مانده از این رو انگیزه استفاده از برنامه های ماهواره همچنان وجود دارد.»

در این تحقیق « افزایش تعداد شبکه‌های مبتنی بر آرا و دیدگاه‌های مختلف سیاسی و فکری» و همچنین «استفاده از ظرفیت فضای دیجیتال برای تامین نیازهای مخاطبان ماهواره به خبر و تحلیل» می‌تواند به عنوان یکی از راهکار‌های مبارزه با گسترش برنامه‌های ماهواره‌ای در ایران مورد توجه قرار بگیرد.

استفاده از تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران «جرم» قلمداد می‌شود اما بر پایه گزارش‌های رسمی نزدیک به ۷۰ درصد مردم در شهرهای ایران شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرد ایرانی

    خوب معلوم است! نمیتوان از قوانینی که تا این حد وارد حریم خصوصی مردم میشوند انتظار کارآمدی داشت. البته بعید است که داعشی های نظام متبرک اسلامی به این راحتی ها دست از تلاش بردارند ولی به نظر نمیرسد که دخالتهای آنها سرانجامی بهتر از قوانین قبلی ممنوعیت ویدئو یا قوانین مربوط به ظاهر و لباس جوانان پیدا کند که امروزه تبدیل به فکاهی شده است.