ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال بازنشر چهار اثر رضا براهنی در ایران

احتمال دارد چهار اثر رضا براهنی که تا پیش از این ممنوع از انتشار بوده است، مجدداً منتشر شود.

احتمال دارد چهار اثر رضا براهنی که تا پیش از این ممنوع از انتشار بوده اند، مجدداً منتشر شوند.

رضا براهنی، نويسنده، شاعر و منتقد ادبی

فرید مرادی، ویراستار انتشارات نگاه به خبرگزاری ایسنا گفته است که چهار اثر ممنوع از انتشار رضا براهنی، رمان‌نویس و شاعر و نظریه‌پرداز ایرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر گرفته و اکنون در دست انتشار است.

این چهار اثر عبارت‌اند از: «قصه‌نوسی براهنی»، «تاریخ مذکر» و دو رمان «آواز کشتگان» و «چاه به چاه».

هنوز مشخص نشده که این آثار آیا با جرح و تعدیل و اعمال سانسور مجدد منتشر می‌شوند و یا اینکه نسخه چاپ نخست آن‌ها مجوز نشر گرفته است.

از میان این آثار، رمان «آواز کشتگان» در دولت محمود احمدی‌نژاد مجوز نشر گرفت و منتشر شد، اما نسخه‌های آن را خمیر کردند و اجازه ندادند در بازار کتاب پخش شود.

رمان‌های «آزاده خانم و نویسنده‌اش» و «روزگار دوزخی ایاز» از مهم‌ترین آثار رضا براهنی هنوز در ایران منتشر نشده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خلیل

    از چند اثری که از او خواندم تجربۀ برخورد با ادبیّاتی هوشمندانه و تکان دهنده داشته ام؛ پس این که آثارِ دیگرِ او را هم بخوانیم اتّفاقِ مبارکی است؛ این میان امّا چون داخلِ بازی نبوده ام نمی فهمم دلیلِ این همه نفرتی که خیلی ها از او دارند چیست؛ حالا هم که اصلاً ایران نیست و اگر این چند خط خبر هم گاهی از او چاپ نشود اثری از آثارش نمی ماند مگر تا زمانِ خدای ناکرده درگذشتش که باز دو جمله ای بخوانیم و فاتحه!

  • فرهاد

    من بطور کلی مخالف سانسور به هر دلیل هستم. اما این بابا اصلا کسی نیست که چهارتا کتابش بازنشر بشود یا نشود و شما بخواهید خبر آن را تیتر کنید. مرده شور آن ادبیانی راببرند که این بابا بخواهند نظریه پردازش بشود.