ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت حزب «سبزها» با کمک تسلیحاتی آلمان به کردهای عراق

حزب سبز آلمان با ارسال

حزب سبز آلمان با ارسال اسلحه به کردستان عراق مخالف است. امید نوری‌پور، سخنگوی ایرانی‌تبار فراکسیون سیاست خارجی این حزب، آموزش گروه‌های مختلف کرد را مهم‌تر از تامین اسلحه برای آنها دانست.

امید نوری‌پور

نوری‌پور در گفت‌وگو با «رادیو فرهنگ» آلمان یادآوری کرد که براساس قانون آلمان، ارسال اسلحه به مناطق بحرانی ممنوع است. او افزود که هیچ معلوم نیست بعد از جنگ با گروه تروریستی داعش نیز چه پیش خواهد آمد: «پس از تامین تسلیحاتی کردها ما با ارتش بزرگی روبرو خواهیم بود که دولت‌های همسایه مانند ایران و ترکیه را به شدت نگران خواهد کرد و امکان این هست که بحران به مناطق کردنشین خارج از مرزهای عراق کشیده شود. بنابراین باید با این موضوع بسیار محتاطانه برخورد کرد.»

گروهای کرد اهداف مشترکی ندارند

سیاستمدار حزب «سبزها» گفت که آموزش پیشمرگه‌های کرد و مشاوره دادن به آنها ضروری‌تر از ارسال اسلحه برای آنهاست، زیرا پس از خروج نیروهای آمریکا ازعراق گروه‌های کرد بخش زیادی از توانایی رزمی خود را از دست داده‌اند.

نوری پور مبارزه دوشاوش گروه‌های کرد مانند پیشمرگه‌ها و نیروهای پ‌ک‌ک را که «رقیب و دشمن یکدیگر هستند»، کیفیت جدیدی در مقاومت کردها دانست.

نوری‌پور به این اشاره کرد که جنگیدن این گروه‌ها در کنار یکدیگر نشان‌دهنده عمق خطر و تهدید داعش است ولی به معنای آن نیست که آنها اهداف سیاسی مشترکی دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.