ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی جدید داعش در سوریه

داعش در ۵۰ کيلومتری شمال شرقی شهر حلب مناطقی را از تصرف گروه‌های رقیبش خارج ساخته. فتوحات تازه راه این گروه را برای پيشروی در غرب سوریه باز می‌کند.

داعش که اکنون خود را «دولت اسلامی» می‌خواند، مناطق بيشتری را در سوريه تحت کنترل خود درآورده است.

در نقشه قلمرو داعش با قرمز پررنگ در دو کشور عراق و سوریه مشخص شده است

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، گروه ديده‌بان حقوق بشر سوريه روز چهارشنبه ۱۳ اوت، با اعلام اين خبر افزود داعش مناطقی را از کنترل گروه‌های اسلام‌گرای رقيب خويش در سوريه خارج کرده است.

اين مناطق در استان حلب قرار دارند و شهرهای «ترکمان بارح» و «أخترين» در ۵۰ کيلومتری شمال شرقی شهر حلب، بخشی از اين فتوحات تازه هستند که راه داعش را برای پيشروی در غرب سوریه باز می‌کند.

داعش پيش از اين کنترل نواحی زيادی از شمال و شرق سوريه را در اختيار داشت.

به گزارش رويترز، ديپلمات‌ها و شورشی‌ها مدعی شده‌اند که دولت بشار اسد در سوريه تنها پس از حملات داعش در عراق و تصرف يک‌سوم قلمروی اين کشور، حمله به شهرهای تحت کنترل اين گروه را آغاز کرد.

گروه ديده‌بان سوريه از درگيری پيکارجويان داعش با نيروهای ارتش سوريه در فرودگاهی نظامی نزديک شهر رقه، پايتخت خلافت خودخوانده دولت اسلامی، خبر داده است. اين فرودگاه نظامی آخرين پايگاه ارتش سوريه در آن ناحيه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.