ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ایران ۷۰ هزار ميليارد تومان به بانک‌ها بدهی دارد

دولت به مجموعه بانکی کشور ۷۰ هزار ميليارد تومان بدهکار است. بدهی دولت به بانک‌ها ۳۲/۸ درصد افزايش یافته.

عبدالناصر همتی، مديرعامل بانک ملی ايران، اعلام کرد که بدهی دولت به مجموعه بانکی کشور ۷۰ هزار ميليارد تومان است.

بانک مرکزی ایران افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی را بررسی می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) مديرعامل بانک ملی گفت: «از اين ميزان [بدهی] حدود ۱۴ هزار ميليارد تومان و با احتساب شرکت‌های دولتی حدود ۱۷ هزار ميليارد تومان دولت به بانک ملی بدهکار است.»

به‌گفته عبدالناصر همتی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به مجموعه بانک‌های کشور قول داده که بخشی از بدهی‌های دولت با بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی تسويه شود.

وی با بيان اينکه بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی به‌صورت ارزی و ريالی است، افزود: «در بسته سياستی دولت برای خروج از رکود نيز پيش‌بينی شده تا مابقی بدهی‌های دولت به بانک‌های کشور بازپرداخت شود.»

خبرگزاری فارس روز جمعه ۲۴ مردادماه گزارش داد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در خردادماه امسال با ۲۳/۸ درصد افزايش نسبت به خرداد سال گذشته و ۱۰/۲ درصد رشد نسبت به اسفند سال ۹۲ به ۶۵ هزار و ۵۹۸ ميليارد تومان رسيده است.

فارس نوشته است بدهی بخش دولتی در خردادماه امسال نسبت به اسفندماه با ۱۲/۵ درصد رشد به ۸۵ هزار و ۳۵۱ ميليارد تومان رسيده که از اين ميزان ۸۱ هزار و ۸۳۷ ميليارد تومان بدهی دولت و ۳ هزار و ۵۱۳ ميليارد تومان بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی است.

برپایه این گزارش، بدهی بخش دولتی به بانک‌ها در يک سال منتهی به خردادماه امسال ۳۲/۸ درصد افزايش داشته است.

در بخش بدهی‌ها، بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بانک مرکزی در سه ماهه اول سال جاری با ۱۰/۲ درصد افزايش ۶۵ هزار و ۵۹۸ ميليارد تومان بالغ شده است. همچنين بدهی بانک و مؤسسات در ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال ۲۳/۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.