ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هفت شهر بزرگ ایران از وضعيت قرمز آبی خارج شدند»

قائم مقام وزير نيرو ایران از خروج هفتشهر بزرگ این کشور از وضعيت ناپايدار آبی خبر داد و گفت این شهرها به حالت پايداری رسيدند و می‌توان گفت از نوساناتی که پيش می‌آيد، عبور کرده‌اند.

قائم مقام وزير نيرو ایران از خروج هفت شهر بزرگ این کشور از وضعيت ناپايدار آبی خبر داد و گفت این شهرها به حالت پايداری رسيدند و می‌توان گفت از نوساناتی که پيش می‌آيد، عبور کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستار محمودی، قائم مقام وزير نيرو ایران ضمن اعلام این خبر افزود امسال بارندگی‌ها تقريبا هشتدرصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و در حال حاضر از بيش از یک هزار و ۲۰۰شهر که از سوی مرکز آمار ايران اعلام شده است، حدود ۵۰۰شهر در وضعيت سر به سر به لحاظ منابع آبی قرار دارند که با خشکسالی و گرمای هوا نيازمند مراقبت بيشتری هستند.

به‌گفته وی در بين اين شهرها ۱۲شهر بزرگ، از جمله اصفهان، کرمان، قزوين، همدان، کرج و تبريز، به دليل این‌که حدود ۲۳ميليون نفر از جمعيت شهرها در اين مناطق ساکن هستند، از حساسيت بيشتری برخوردارند.

وی گفت: «درباره آبرسانی به تهران در پاييز امسال نگرانی وجود دارد و اصفهان و کرمان نيز هم‌اکنون در وضعيت قرمز قرار دارند.»

قائم مقام وزير نيرو درباره وضعیت تهران گفت منابع آبی تهران به لحاظ ورودی آب سدها در پاييز کمتر می‌شود و مصارف گرچه نسبت به تابستان کاهش دارد اما اين کاهش مصرف آنقدر زياد نخواهد بود.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو ایران تیرماه سال جاری نسبت به مصرف بی‌رویه آب، کاهش شدید منابع آبی و آلودگی آب در کشور هشدار داد و این بحران را جدی خواند.

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو ایران در همین ماه اعلام کرد کشور به مرحله تنش آبی رسیده و دولت به تنهایی قادر به عبور از این بحران نیست و تمام نهادها باید با یکدیگر همکاری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.