ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمباران شدید مواضع داعش توسط هواپیماهای آمریکایی

جنگنده‌های آمریکایی حملات سنگینی به داعش در اطراف سد موصل انجام داده‌اند. سد موصل بزرگ‌ترین سد عراق است و بازپس گیری آن از داعش جزو اهداف استاتژیک عراق و آمریکاست.

هواپیماهای آمریکایی صبح روز شنبه ۱۶ اوت، مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) در نزدیکی سد موصل در عراق را بمباران کردند.

این حمله هوایی به قصد پس گرفتن سد موصل انجام شده است

خبرگزاری کردی «روداو» به نقل از پیشمرگه‌های کرد که در منطقه شاهد این عملیات هوایی بودند گزارش داد که این سنگین‌ترین حمله به مواضع داعش از زمان آغاز عملیات هوایی آمریکا بوده است.

به جز مواضع داعش در اطراف سد موصل، در نقاط دیگری مانند گذرگاه رابیا، محمودیه، تلسکوف، زومار و تیلکف نیز مکان‌های استقرار و نفرات این گروه مورد حمله هواپیماهای آمریکایی قرار گرفته است.

شبکه سی ان ان نیز تایید کرده است که آمریکا و نیروهای عراقی برنامه مشترکی برای حمله به داعش در اطراف سد موصل و باز پس گیری این منطقه مهم و استراتژیک داشتند.

سد موصل روی رودخانه دجله، بزرگ‌ترین سد عراق است و در غرب استان نینوا واقع شده. گروه دولت اسلامی در اوایل ماه اوت توانست کنترل این سد را به دست گیرد.

سد موصل بزرگ‌ترین سد عراق است

کنترل بزرگ‌ترین سد عراق توسط دولت اسلامی به نگرانی‌های زیادی در رابطه با قطع جریان برق یا آب سد توسط این گروه دامن زده است. این احتمال نیز مطرح شده است که ممکن است داعش برنامه‌ای برای منفجر کردن سد و غرق کردن مناطق پایین دست آن داشته باشد. بازپس‌گرفتن سد موصل یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک دولت عراق و آمریکا در نبرد با داعش است.

به گزارش خبرگزاری «روداو» در عملیات هوایی صبح شنبه، یک محل سوختگیری به همراه ده‌ها دستگاه خودرو نظامی داعش نیز مورد حمله قرار گرفت و نابود شد. بمباران مواضع داعش در یک شعاع ۳۲ کیلومتری صورت گرفته است.

پیشمرگه‌های کرد نیز قرار است پس از پایان بمباران هوایی، پیش‌روی خود را برای بازپس گرفتن برخی مناطق، از جمله شهر ایزدی سنجار (شنگال)، آغاز کنند.


این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابوذر

    قربونت ما که حرفی نزدیم اینا خودشون ( هیلاری کلینتون ) و ازون طرفم ویکی‌لیکس گفته‌ن که داعش موجود دستساز آمریکا و عربستان و ترکیه و قطر واسراییله ...این که دیگه احتیاج به هوش استیون هاوکینز نداره که بفهمی کلا سود بودن و عملکرد داعش میره تو جیب این چند کشور ...ضررشم مال ما و عراقه با سوریه و حزب‌الله .... اینا به کنار یه موضوع جالب دیگه اینه که تا آمریکا تشریف مبارکشو نیاره تو معرکه انگار بقیه قاقن ...اگه راست میگن حمایتای ترکیه رو از داعش قطع کنن ...راه لجستیکشون از اردن رو قطع کنن ...جریان ارسال پول از عربستان رو قطع کنن ، تصاویر و فیلمایی که تو توییتر و یو تیوب میذارن رو بلوک کنن...این بمباران شدید که ده تا ماشین و پنجاه نفر تروریست رو میکشه نه اونارو چندان تحت فشار میذاره ونه باعث فرارشون میشه ....اگرم فشار جنگی آمریکا شدید بشه این جانی‌ها براشون آسونه که سد حدیثه رو بترکونن و یک میلیون نفر رو بکشند ....اگه راست میگه آمریکا ریشه رو بخشکونه این بمبارانا قر دادن رسانه‌ایه آقاجون....

  • nader

    در جواب رضا٬ القاعده نیز از شکم مجاهدین افغان ساخته غرب بیرون امد.  بعد کنترل  گروهی از انها را از دست دادند!

  • رضا

    الان دوباره چندتا متوهم به تئوری توطئه پیدا میشن که میگن بله امریکا داعش را راه انداخته و الان برای اینکه رد گم که بمبارانشان کرده. مشکل دارندگان تئوری توطئه این است که هیچگاه مدرکی برای درستی حرفهایشان ارایه نمیکنند و هر اتفاقی هم بیفتد زیر سر امریکا است!