ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی اعتراض‌ها به کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس

مقررات منع آمد و شد در شهر فرگوسن آمریکا

پس از یک هفته ناآرامی به دنبال کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس، مقامات شهر فرگوسن وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند. باراک اوباما خشونت‌ها در این شهر را محکوم کرده است.

نیروهای پلیس با وضع مقررات منع آمد و شد در شهر فرگوسن در ایالت میسوری در آمریکا، به مقابله با معترضان خشمگین پرداختند.

این شهر کوچک آمریکایی در روزهای اخیر صحنه اعتراض‌های فراوانی پس از کشته شدن یک جوان سیاه پوست توسط یک افسر پلیس سفید پوست بوده است.

پلیس خواهان خاتمه یافتن اعتراض‌های خیابانی شده است

از نیمه شب گذشته، ۱۷ اوت، مقررات منع آمد و رفت در این شهر وضع شد و پلیس به تمام معترضان هشدار داد سریعا خیابان‌ها را ترک و به خانه‌های خود بازگردند. نیروهای پلیس همچنین با شلیک گلوله‌های دودزا سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.

روز شنبه ۱۶ ماه اوت، و پس از اوج گرفتن ناآرامی‌ها در این شهر ابتدا وضعیت فوقالعاده اعلام و پس از آن آمد و رفت افراد ممنوع شد. اعتراضات در شهر فرگوسن حدود یک هفته ادامه داشته است و گزارش‌هایی از آسیب به اموال عمومی و غارت برخی مغازه‌ها نیز منتشر شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است حتا پس از ممنوعیت رفت و آمد و امنیتی شدن شهر نیز صدها نفر معترض در سحرگاه روز یکشنبه ۱۷ اوت در خیابان‌ها باقی ماندند. برخی شاهدان عینی به رویترز گفته‌اند پس از آغاز حکومت نظامی، صدای شلیک گلوله نیز شنیده شده است.

به گفته برخی معترضان، اعمال مقررات منع رفت و آمد اوضاع را در شهر وخیم‌تر خواهد کرد.

روایت‌های متفاوت از مرگ مایکل براون

مایکل براون، جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست، روز ۹ ماه اوت با شلیک چندین گلوله توسط دارن ویلسن، پلیس ۲۸ ساله سفید پوست، کشته شد.

مایکل براون، جوان ۱۸ ساله در شهر فرگوسن توسط پلیس کشته شد

روایت پلیس با روایت شاهدان ماجرا و خانواده مایکل براون متفاوت است. دوست مایکل که همراه او بوده می‌گوید در حالی که مایکل و دوستش در حال قدم زدن در پیاده رو بودند این افسر پلیس به آن‌ها نزدیک شده و با دشنام رکیک از آن‌ها خواسته «گورشان را از خیابان گم کنند».

به روایت دوست مقتول، آن‌ها در پاسخ به افسر پلیس می‌گویند در حال رسیدن به مقصد خود هستند. پلیس اما با ماشین خود به سمت آن‌ها برمی‌گردد و سعی می‌کند از ماشین خارج شود.

به روایت پلیس، نوجوان مقتول به سمت پلیس یورش آورده و مامور پلیس از داخل ماشین به او شلیک کرده است. دوست مقتول می‌گوید مامور پلیس در ماشین را با شدت باز کرده به نحوی که در به این دو نفر اصابت کرده  و پس از آن چندین بار به مایکل شلیک کرده است.

در روایت پلیس، علت آن‌که مامور پلیس از مایکل و دوستش خواسته از خیابان کنار بروند آن بوده که آن‌ها وسط خیابان قدم می‌زدند و پلیس به آن‌ها گفته به پیاده رو بروند تا در ترافیک اختلال به وجود نیاید. اما در پاسخ، این نوجوان به سمت ماشین پلیس حمله کرده وسعی کرده است اسلحه پلیس را به دست آورد.

پلیس همچنین با انتشار ویدیویی از سرقت از یک مغازه می‌گوید یکی از دزدان، جوان مقتول، مایکل براون است که پیش از به قتل رسیدن توسط پلیس، در حال دزدیدن چند بسته سیگار برگ از یک مغازه بوده است.

با بالاگرفتن اعتراضات در شهر فرگوسن، پلیس با خشونت سعی در آرام کردن اوضاع داشت. باراک اوباما  روز پنجشنبه ۱۵ اوت در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد وضعیت امنیتی شهر گفت بهانه‌ای برای توسل به خشونت علیه معترضان و یا برعکس علیه نیروهای پلیس در جریان اعتراضات وجود ندارد. رییس جمهور آمریکا متعهد شد تحقیقات کاملی در این باره صورت بگیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.