ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله شدید استان‌های ايلام، لرستان و خوزستان را لرزاند

مؤسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران اعلام کرد که زلزله‌ای به بزرگی ۶/۱ريشتر صبح روز دوشنبه ۲۷مرداد استان‌های ايلام، لرستان و خوزستان را لرزاند و خسارات زيادی وارد کرد.

زلزله‌ای به بزرگی ۶/۱ ريشتر در اعماق درونی زمين در ساعت هفت و دودقيقه صبح روز دوشنبه ۲۷ مرداد / ۱۸ اوت در منطقه «مورموری» در مرز استان‌های ايلام، لرستان و خوزستان رخ داد و خسارات زيادی به مناطق مسکونی اين منطقه وارد کرد. در این زمین‌لرزه ده‌ها نفر زخمی شدند.

بنا به گزارش مؤسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران عمق اين زلزله در ۱۰ کيلومتری زمين بوده و در سه کيلومتری مورموری، ۳۶ کيلومتری موسيان و ۴۱ کيلومتری دهلران رخ داده است.

محمد سلیمانی، مدير عامل جمعيت هلال احمر استان ايلام نیز گفته است: «در پی وقوع چند زمين زلزله نيروهای امدادی به مناطق زلزله زده ايلام اعزام شدند و گروه‌های ارزياب خسارت نیز به مناطق زلزله‌زده بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان  رفتند.»

علی دلپيشه، رئيس دانشگاه علوم پزشکی ايلام در آبدانان شمار مصدومان این زلزله را «بيش از ۲۶۰ نفر» عنوان کرد و افزود: «تاکنون ۱۲۰ نفر از مصدومان زلزله مورموری از مراکز درمانی ترخيص شده‌اند، خوشبختانه تاکنون تلفات فوتی نداشته‌ايم.»

مجيد عسگری، فرماندار شهرستان آبدانان به خبرگزاری تسنیم گفت بين هشت تا ۱۰ هزار واحد مسکونی در مورموری تخريب شده‌اند و به دليل بافت روستايی شدت تخريب‌ها بيش از ۷۰ درصد بوده است.

وی گفت: «با تخريب اين تعداد از منازل مسکونی تعداد بسياری از مردم مورموری منازل مسکونی خود را از دست داده‌اند.»

پس از وقوع زمين‌لرزه اصلی چندين پس‌لرزه با قدرت ۴/۴، ۴/۸، ۴/۲، ۳/۸و ۴ ریشتر منطقه را تکان داده است و مردم در خيابان‌ها و معابر عمومی هستند.

حسين درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با تسنيم گفت خرابی مناطق زلزله‌زده در منطقه مورموری ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

وی افزود جريان برق که در مناطق زلزله‌زده قطع شده بود برقرار شده و گفته شده جريان آب نیز تا ساعاتی دیگر در اين مناطق برقرار می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر مردم این منطقه در شرابط خوبی به‌سر نمی‌برند. اين منطقه نيازمند امکانات بيشتر برای امدادرسانی است و با توجه به گرمای هوا مردم نيازمند آب‌اند.

ساعت چهار و ۱۵ دقیقه بامداد روز یکشنبه ۲۶ مرداد / ۱۷ اوت نیز زلزله‌ای به بزرگی ۴/۳ ريشتر شهرستان دماوند در نزدیکی تهران را لرزاند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.