ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرار بازداشت صبا آذرپيک برای چندمين بار تمديد شد

قرار بازداشت صبا آذرپيک، روزنامه‌نگار زندانی برای چندمين بار پی در پی تمديد شده است.

قرار بازداشت صبا آذرپيک، روزنامه‌نگار زندانی برای چندمين بار پی در پی تمديد شده است.

صبا آذرپيک روز هفتم خردادماه سال جاری بازداشت شد.

به گزارش روز دوشنبه ۲۷مرداد روزنامه اعتماد، محمود عليزاده طباطبايی، وکيل اين روزنامه‌نگار گفت: «موکلم به اين قرار اعتراض کرده و گويا دادگاه اعتراض وی را رد کرده و قرار بازداشت برای يک ماه ديگر نيز تمديد شده است.»

وی درباره وضعيت پرونده صبا آذرپيک افزود:‌ «تحقيقات به اتمام رسيده و کيفرخواست بايد صادر شود.»

صبا آذرپيک روز هفتم خردادماه سال جاری در خارج از منزل بازداشت شد و بعد از تفتيش محل کارش به زندان منتقل شد.

اکرم محمدی، مادر اين روزنامه‌نگار چندی پيش با ابراز نگرانی از وضعيت حقوقی فرزند خود گفت: «با توجه به اينکه فرزندم تنها در ماه اول بازجويی شده است ديگر نيازی برای تمديد قرارش نيست و از مقامات قضايی درخواست دارم تا هرچه سريع‌تر نسبت به تبديل قرار وی اقدام کنند.»

۱۴۷روزنامه‌نگار ايرانی نيز در بيانيه‌ای که خردادماه منتشر شد، بازداشت صبا آذرپيک را «غيرقانونی» ناميدند و خواهان آزادی وی شدند.

همچنين شماری از فعالان سياسی و مدنی و خانواده‌های زندانيان سياسی و جان‌باختگان اعتراضات پس از انتخابات خرداد ۸۸از وضعيت صبا آذرپيک که بيش از ۸۲روز است در سلول انفرادی به‌سر می‌برد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

امضاکنندگان اين نامه که روز يکشنبه ۲۶مرداد منتشر شده، از قوه قضائيه، مجلس و دولت خواهان «پيگيری و تضمين رعايت حقوق قانونی و شهروندی صبا آذرپيک بنا بر قوانين جاری و مصوب کشور شده‌اند و نوشته‌اند که شرايط و مقدمات آزادی اين روزنامه‌نگار به سرعت فراهم شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.