ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده سراج‌الدين ميردامادی به دادگاه تجديدنظر ارسال شد

پرونده سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگار زندانی با اعتراض وی به حکم شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به دادگاه تجديدنظر ارجاع شد.

پرونده سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگار زندانی با اعتراض وی به حکم شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به دادگاه تجديدنظر ارجاع شد.

سراج‌الدين ميردامادی، يکشنبه ۵ مرداد در دادگاه انقلاب محاکمه و به شش سال زندان محکوم شد.

به گزارش روز دوشنبه ۲۷ مرداد روزنامه شهروند، ميردامادی پس از بازگشت به ايران، مرداد‌ سال گذشته تحت تعقيب قضايی قرار گرفت و برای وی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوين پرونده تشکيل و پس از تکميل تحقيقات با اتهام «فعاليت تبليغی عليه نظام» برای رسيدگی به شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی ارسال شد.

سراج‌الدين ميردامادی، يکشنبه ۵مرداد (۲۷ ژوئيه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی محاکمه شد. بنابر حکم بدوی اين دادگاه، برای اين خبرنگار شش سال زندان بريدند.

او که در زمان اقامتش در پاريس، با رسانه‌های مختلف همکاری می‌کرد، بلافاصله پس از انتخاب حسن روحانی در مقام رياست جمهوری، به اين اميد که وضع تغيير کرده است، به ايران بازگشت. پاسپورتش را گرفتند و بار‌ها او را برای بازجويی فراخواندند. سراج ميردامادی را سرانجام در ارديبهشت امسال دستگير کردند. جلسه محاکمه سراج ميردامادی در روز ۳۰تيرماه برگزار شده بود.

پس از صدور حکم حبس برای اين روزنامه‌نگار، محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران از خانواده سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگار زندانی ديدن کرد. او در اين ديدار از بازداشت سراج‌الدين ميردامادی و حکم شش سال حبس برای او اظهار تأسف کرد و اين حکم را «ناعادلانه» خواند.

خاتمی در این دیدار گفت: «بنده معتقدم در سطوح بالای نظام درباره اين برخوردها نگاه ديگری وجود دارد اما متأسفانه جريانی بنا دارد بگويد هيچ چيزی تغيير نکرده بلکه اوضاع بدتر شده است؛ مثل وضعيت زندانيان سياسی و حصر آقايان موسوی و کروبی که حادتر شده و وضعيت بنده و ديگران.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.