ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز عملیات آزادسازی تکریت از چنگ داعش

نیروهای عراقی و پیشمرگه‌های کرد عملیاتی را برای راندن شبه‌نظامیان «داعش» از تکریت آغاز کرده‌اند که به دلیل مقاومت «دولت اسلامی» کندتر از تصور قبلی پیش می‌رود.

بعد از بازپس گیری سد موصل، نیروهای عراقی و پیشمرگه‌های کرد عملیاتی را برای راندن شبه‌نظامیان «داعش» از تکریت آغاز کرده‌اند. این عملیات به دلیل مقاومت «دولت اسلامی» کندتر از تصور قبلی پیش می‌رود.

منابع امنیتی عراق می‌گویند که در این عملیات هلی‌کوپترهای رزمی نیز مشارکت دارند اما پیشروی علیه مواضع داعش آن‌گونه سریع نیست که امید می‌رفت.

ظهر سه‌شنبه ۱۹ اوت، یک سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد که به دلیل مقاومت نیروهای «دولت اسلامی» و بمب‌گذاری در مسیر، عملیات مورد نظر به سختی پیش می‌رود.

تکریت در ۱۷۰ کیلومتری بغداد قرار دارد و از ماه ژوئن در کنترل شبه‌نظامیان «داعش» قرار دارد. این شهر که زادگاه صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق است، موقعیتی استراتژیک و نقشی سمبلیک در بحران کنونی عراق دارد. بسیاری از هواداران سنی صدام حسین در این شهر، در مخالفت و مرزبندی با دولت مرکزی عراق، با پیکارجویان داعش دست اتحاد دادند.

تلاش ارتش عراق برای بازپس گیری این شهر در ماه ژوئیه با شکست روبرو شد.

تقلا برای خارج کردن تکریت از چنگ داعش، یک روز بعد از آزاد کردن سد موصل از محاصره داعش شروع شده است. در حالی‌که رئیس جمهور آمریکا نیز تصرف این سد از سوی پیشمرگه‌ها و نیروهای عراقی را تایید کرده، شبه‌نظامیان داعش، هم‌چنان مدعی کنترل خود بر این سد هستند.

ایالات متحده در این میان اعلام کرده که با ایجاد یک پل هوایی، کمک‌های هرچه بیشتری به مردم شمال عراق خواهد رساند.

به گفته کمیساریای کمک به آوارگان سازمان ملل (UNHCR) قرار است از چهارشنبه ۲۰ اوت، اقلام امدادی دیگری از جمله مواد خوراکی به اربیل و مناطق اطراف آن ارسال شوند تا نیازهای ۵۰۰ هزار نفر از سکنه را تامین کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.