ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با کشته شدن دومین سیاه‌پوست توسط پلیس

گسترش تظاهرات و ناآرامی در ایالت میسوری

با کشته شدن دومین نفر توسط پلیس، دامنه خشونت‌ها در این منطقه افزایش یافته است .اعتراض‌ها از ده روز پیش و بعد از کشته شدن یک جوان سیاهپوست آغاز شد.

با کشته شدن دومین نفر توسط پلیس در ایالت میسوری آمریکا، بیم آن می‌رود که دامنه خشونت‌ها در این منطقه باز هم افزایش یابد.

روز سه شنبه ۱۹ اوت  و در جریان اعتراض‌ها به کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست به دست پلیس، یک فرد سیاه‌پوست دیگر به ضرب گلوله کشته شد.

دو سیاه‌پوست ظرف ده روز در ایالت میسوری توسط پلیس کشته شده‌اند

پلیس ایالت میسوری با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است دو مامور پلیس این فرد سیاهپوست را که با چاقو آن‌ها را تهدید کرده بود در شهر سنت لوییس از پای درآوردند.

این فرد که نام او هنوز اعلام نشده ۲۳ ساله بود و گفته می‌شود در فراگیری نیز با دشواری و مشکلاتی رو به رو بوده است. سام داتسون، فرمانده پلیس در این منطقه می‌گوید این فرد با چاقو به طرف ماموران پلیس رفته، به هشدار آن‌ها توجهی نکرده و پلیس را به شلیک به سمت خود تحریک کرده است.

با این‌‌حال یک شاهد عینی به نام دوریس دیویس که بخشی از این حادثه را از پنجره خانه خود دیده می‌گوید او ابتدا صدای مردی را شنید که فریاد می‌زد «نه، نه، نه» و سپس صدای شلیک چندین گلوله شنیده شد. او دو مامور پلیس را که از نزدیک به این فرد شلیک کرده اند دیده است و می‌گوید حتی اگر او چاقویی در دست داشت آن‌ها می‌توانستند فقط به پای او شلیک کنند یا با شوک برقی او را زمین‌گیر سازند.

تظاهر‌کنندگان خشمگین در این ایالت می‌گویند نیروهای پلیس میزان استفاده از خشونت را برای سرکوب ناآرامی‌ها افزایش داده‌اند.

تظاهرکنندگان خواهان اجرای عدالت و محاکمه ماموران پلیس هستند

مقامات شهر فرگوسن در ایالت میسوری پیش‌تر خواهان برقراری آرامش در این منطقه شده بودند اما با کشته شدن این فرد سیاه‌پوست مشخص نیست اکنون دامنه‌ اعتراض‌ها به چه میزان افزایش خواهد یافت.

اعتراض‌های خشونت بار در شهر فرگوسن بیش از ۱۰ روز پیش و بعد از کشته شدن مایکل براون، جوان ۱۸ ساله سیاهپوست، آغاز شد. ظاهرکنندگان پلیس را به نژاد پرستی و خشونت با سیاه‌پوستان متهم می‌کنند.

با بالاگرفتن دامنه خشونت‌ها و همچنین انتشار گزارش‌هایی مبنی بر غارت برخی مغازه‌ها، ابتدا در شهر فرگوسن مقررات منع آمد و شد اعلام و سپس گارد ملی آمریکا برای آرام کردن اوضاع به منطقه اعزام شد.

در دو روز گذشته  حداقل ۷۸ نفر در ارتباط با نا آرامی‌ها و اعتراض های اخیر در این شهر دستگیر شده‌اند.

پدر و مادر مایکل براون، با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی در شبکه ان بی سی اعلام کردند اگر مامور پلیسی که فرزند آن‌ها را کشت عادلانه محاکمه می‌شد، اعتراض‌ها به چنین مرحله‌ای نمی‌رسید. به گفته لزلی مک‌اسپادن، مادر مایکل براون، تنها اجرای عدالت می‌تواند آرامش را برقرار سازد.

قرار است به زودی مراحل رسیدگی قضایی به این پرونده با دعوت از شاهدان ماجرا و استماع شهادت آنان آغاز شود. با این‌حال تظاهرکنندگان و همچنین تعدادی از مقامات سیاسی ایالت میسوری نسبت به بی طرفی یکی از دادستان‌های رسیدگی کننده به این پرونده نیز معترضند و خواهان جایگزینی فرد دیگری هستند.

مایکل براون، جوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست، روز ۹ ماه اوت با شلیک چندین گلوله توسط دارن ویلسن، پلیس ۲۸ ساله سفید پوست، کشته شد و پس از آن اعتراض‌های گسترده در این ایالت بالا گرفت. روایت پلیس با روایت شاهدان ماجرا و خانواده مایکل براون متفاوت است.

در حالی که پلیس می‌گوید مایکل ۱۸ ساله از پذیرفتن دستور پلیس مبنی بر ترک خیابان و رفتن به پیاده رو خودداری کرده و سپس برای گرفتن اسلحه پلیس به سمت ماشین او هجوم آورده، دوست مایکل که همراه او بوده است پلیس را به خشونت متهم کرده و می‌گوید هنگام شلیک پلیس، مایکل دستش را به نشانه تسلیم بالا برده بود.

تحقیقات پزشک قانونی نشان می‌دهد شش گلوله به سمت مایکل براون شلیک شده که دو تای آن به سرش اصابت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.