ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طی صد سال

بیش از دو هزار نفر در سوانح هوایی ایران جان باخته‌اند

به گفته احمد مجیدی معاون وزیر راه میانگین عمر هواپیماهای کشور را بالای ۲۰ سال است و تا به امروز «طی ۱۰۰ سال ۲۰۰۰ ایرانی در سوانح هوایی جان باخته اند».

به گفته احمد مجیدی، معاون وزیر راه و شهر‌سازی، میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۰ سال است و تا به امروز «طی ۱۰۰ سال دو هزار ایرانی در سوانح هوایی جان باخته اند».

میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۰ سال است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد مجیدی در نشست آموزشی مدیریت سوانح هوایی که روز چهارشنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اعلام آمار جانباختگان سوانح هوایی، به حادثه هوایی اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: «در این حادثه ۳۹ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم و التهاب و نگرانی بسیاری از آن سانحه در کشور ایجاد شد، در حالیکه در همان روز ۶۱ نفر از دیگر هموطنانمان را در تصادفات جاده‌ای از دست دادیم، اما کسی از این مسئله ابراز نگرانی نکرد.»

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام اولین پرواز هوایی در ایران در سال ۱۲۹۲ گفت: «از آن زمان تاکنون دو هزار و ۱۲۷ نفر در کشور جان خود را در سوانح هوایی نظامی و غیر‌نظامی از دست داده‌اند.»

بر اساس آمار ارائه شده از سوی این مقام مسئول، از دو هزار و ۱۲۷ نفر، ۹۷۷ نفر در سوانح هواپیماهای مسافربری، ۸۶۰ نفر در حوادث هواپیماها و بالگردهای نظامی و ۲۹۰ نفر در انفجار هواپیمای مسافربری توسط ناو جنگی «وینسنت» آمریکا جان خود را از دست دادند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، «آمار تلفات سوانح هوایی در مقابل آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای بسیار کم است».

شمار تلفات جاده‌‌ای در ایران بیش از ۱۸ هزار نفر است. این رقم با تلفات سقوط ۶۰ فروند هواپیمای مسافری با ۳۰۰ سرنشین برابری می‌کند.

سال ۱۳۸۹- سقوط هواپیمای تهران - ارومیه

مجیدی بهترین سال‌های کشور از نظر کاهش حوادث هوایی را مابین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۸ دانست و گفت: «در این زمان شرکت هواپیمایی ایران ایر تشکیل شد که رییس آن ریاست  NGO شرکت‌های هواپیمایی دنیا (یاتا) را نیز بر عهده داشت.»

با پیروزی انقلاب ایران و آغاز تحریم‌های اقتصادی، مشکلات حمل و نقل هوایی کشور آغاز شد که از میان آنها می توان به ممنوعیت فروش هواپیماهای زیر ۱۵ سال ساخت به ایران اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران در چند سال گذشته هشت فروند هواپیمای جدید خریداری کرده است، میانگین عمر هواپیماهای کشور را بالای ۲۰ سال عنوان کرد و ادامه داد: «از آنجا که این هواپیماها ساخت جدید هستند و کمتر از ۱۵ سال عمر دارند، به دلیل تحریم اجازه پرواز به خارج از کشور را به آنها نمی دهند.»

مجیدی خطای انسانی ناشی از هدایت هواپیما توسط خلبان و خدمه، نقص فنی هواپیما، نقص دستگاه‌های ناوبری، مدیریت و کارگروه ناوبری زمینی (مراقبت و استاندارد پرواز) و حوادث قهری را از جمله علل بروز سوانح هوایی عنوان کرد و از این میان، عامل انسانی را علت بروز بیش از ۹۰ درصد حوادث هوایی دانست.

او با بیان اینکه در حال حاضر از سیستم‌های کامپیوتری در هدایت هواپیما استفاده می‌شود، گفت: «متاسفانه در بسیاری از هواپیماهای کشور به دلیل قدیمی بودن، از مهندسین پرواز در کنترل هواپیما استفاده می‌شود و همین مساله به دلیل بالا بودن درصد خطای انسانی، آمار سوانح هوایی در ایران را در  بالا می برد.

تحریم‌های بین‌المللی و ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات آن، افزایش قیمت سوخت، سقوط ارزش ریال و کهنه بودن هواپیماها، حمل و نقل هوایی ایران را با مشکلات متعددی رو‌به‌رو کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.