ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتلا به تب مالت در چهار سال ۵۵ درصد افزایش یافته است

تعداد افراد مبتلا به بیماری تب مالت در سال ۹۲ به ۱۹ هزار نفر رسیده و نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

رئیس اداره زئونوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران گفته است که تعداد افراد مبتلا به بیماری تب مالت در سال ۹۲ به ۱۹ هزار نفر رسیده و نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

بیماری تب مالت از طریق دام و محصولات لبنی و حتی مواد غذایی دیگر مااند میوه‌ها و سبزیجات منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شیرزادی در نشست منطقه‌ای تب مالت گفته است که این بیماری تبدیل به یک فاجعه و مسئله جدی شده است. بنا بر گفته‌های این کارشناس دولتی، بسیاری از افرادی که در تهران زندگی می‌کنند و به این بیماری مبتلا شده‌اند، مدعی هستند که هیچ تماسی با دام نداشته‌اند و تاکنون به روستا نرفته‌اند.

در پژوهش‌ها و تحقیقات مشخص شده که که حتی کود باغچه و سبزی‌های بدون ضدعفونی مصرفی خانواده‌ها می‌تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد.

رئیس اداره زئونوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفته است: «تعداد افراد مبتلا به بیماری تب مالت در سال ۸۴ بالغ بر ۲۶ هزار نفر بوده که این رقم در سال ۸۹ به ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.»

به گفته شیرزادی تعداد افراد مبتلا به بیماری تب مالت در سال ۹۲ در کشور به ۱۹ هزار نفر رسیده و در چهار سال گذشته موارد بیماری تب مالت در کشور ۵۵ درصد افزایش یافته است.

در استان لرستان در سال ۸۹ تعداد ۶۶۱ نفر مبتلا به بیماری تب مالت بودند که این آمار در سال ۹۲ به یک هزار و ۲۰۰ نفر رسید. این میزان افزایش ۹۳ درصدی ابتلا به این بیماری در لرستان را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام رئیس اداره زئونوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، میزان ابتلا به بیماری تب مالت در سال ۹۲ در استان کردستان ۱۶۶ درصد، در همدان ۱۲۸ درصد، در قزوین ۸۲ درصد، در زنجان ۹۵ درصد، در کهکیلویه و بویراحمد ۵۰ درصد، در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد و در آذربایجان غربی ۸۳ درصد افزایش یافته است.

اکنون این بیماری در همه نقاط ایران دیده می‌شود و با توجه به آمار موجود، ‌وزارت بهداشت در پیشگیری و کنترل آن موفق نبوده است.

کمبود امکانات و ناتوانی در کنترل بیماری و گسترش استفاده و عرضه فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه از جمله علت‌های افزایش آمار تب مالت در کشور است.

همچنین، عدم آگاهی و عملکرد نادرست گروه‌های در معرض خطر روستایی و عدم احتیاط هنگام تماس با دام و مصرف فرآورده‌های دامی، از دیگر علل شیوع بیماری تب مالت است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.