ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن سه فرمانده ارشد حماس در حمله هوایی اسرائیل

به دنبال حمله هوایی اسرائیل به شهر رفح در نوار غزه، سه فرمانده شاخه نظامی این گروه که به عنوان تیپ‌های عزالدین قسام شناخته می‌شوند، کشته شده‌اند.

به گزارش منابع نزدیک به گروه حماس، امروز به دنبال حمله هوایی اسرائیل به شهر رفح در نوار غزه، سه فرمانده شاخه نظامی این گروه که به عنوان تیپ‌های عزالدین قسام  شناخته می‌شوند، کشته شده‌اند.

به نظر می رسد اسرائیل قصد دارد عملیات خود را در غزه با هدف قرار دادن مقامات حماس ادامه دهد.

سرویس جهانی بی‌بی‌سی گزارش داده که این کشته‌شدگان رائد ابوعطار، فرمانده ارشد نظامی حماس در منطقه جنوب نوار غزه (شامل رفح و خان یونس)، محمد ابوشمله، فرمانده نظامی حماس در رفح و محمد برهوم، از خویشاوندان فوزی برهوم، سخنگوی حماس و از فرماندهان محلی تیپ‌های عزالدین قسام بوده‌اند.

حدود ساعت ٢:٣٠ دقیقه صبح ٣٠مرداد (٢١ اوت)، هواپیماهای اف-١٦ اسرائیلی در عملیاتی در جنوب نوار غزه، چهار ساختمان بزرگ را با موشک هوا به زمین هدف قرار دادند و آنها را از بین بردند.

وزارت بهداری حماس اعلام کرد که در این حمله، چهار نفر کشته شده‌اند و مدت زمان کوتاهی پس از آن، سخنگوی تیپ‌های عزالدین قسام با ارسال اطلاعیه‌ای برای رسانه‌های خبر، کشته شدن سه فرمانده خود در جنوب غزه را تایید کرد.

مقامات اسرائیلی کشته شدن فرماندهان نظامی حماس را بسیار مهم تلقی می‌کنند. به نظر می‌رسد اسرائیل قصد دارد عملیات خود را در غزه با هدف قرار دادن مقامات حماس ادامه  دهد.

روز گذشته، اسرائیل یک عملیات برای کشتن محمد ضیف، فرمانده کل شاخه نظامی حماس در غزه انجام داد که موفقیت آمیز نبود و همسر و فرزند او جان خود را از دست دادند. به دنبال این عملیات، حماس تهدید کرد که «درهای جهنم» را به روی اسرائیل باز خواهد کرد. اسرائیل می‌گوید پس از آن، بیش از صد موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شده است، اما از تلفات جانی آن گزارشی در دست نیست.

ممکن است شاخه نظامی حماس به تلافی کشته شدن فرماندهان ارشد خود، عملیات موشکی علیه اسرائیل را شدت بخشد. هنوز مقامات اسرائیلی درباره عملیات بامداد پنجشنبه و کشته شدن سه فرمانده ارشد حماس اظهارنظری نکرده‌اند.

رائد العطار

گفته می‌شود فرماندهانی که در حمله هوایی امروز کشته شده‌اند، در فعالیت‌های نظامی علیه اسرائیل مثل قاچاق اسلحه به غزه، حفاری تونل‌های مرزی و اسیر کردن گیلعاد شلیط، نظامی اسرائیلی و ماجرای مبادله او با زندانیان فلسطینی در اسرائیل نقش مهمی داشته‌اند.

به نظر می‌رسد در فیلم ویدیوئی مبادله گیلعاد شلیط با زندانیان حماس، رائد العطار هنگام تحویل او به ماموران مصری حضور دارد.

رائد العطار، اواخر سال ١٩٩٠ به اتهام قتل یک افسر پلیس فلسطینی و کشتن یک دختربچه فلسطینی در تصادف ماشین، هنگام فرار از دست ماموران، تحت تعقیب بوده است. تشکیلات خودگردان نیز پیش از این  او را به جرم قاچاق اسلحه به حبس محکوم کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    دبی-العربیه.نت فارسی یکی از مسئولان بلندپایه حماس روزچهارشنبه20-8-2014 اعلام کرد، گروه حماس در ربودن 3 نو جوان اسرائیلی و کشتن آنها در منطقه الخلیل که در ماه ژوئن اتفاق افتاد، دست داشته است. قتل سه نوجوان اسرائیلی پس از ربودن آنها باعث افزایش خشونت ها بین فلسطینیان و اسرائیلی ها شد. این خشونت ها به جنگ اخیر در غزه منجر شد. این اولین اعتراف گروه حماس به دست داشتن در حادثه به قتل رساندن سه جوان اسرائیلی است. به گزارش خبرگزاری رویترز، صالح العاروری، یکی از مقام های بلند پایه حماس از کرانه باختری رود اردن که اکنون در ترکیه به سر می برد، در کنفرانسی در استانبول، ادعای اسرائیلی ها مبنی بر دست داشتن حماس در ربودن سه نو جوان اسرائیلی و قتل آنها را تایید کرده است. طبق نوار صوتی که فعالان آن را بر شبکه اینترنت پخش کردند، العاروری روز چهارشنبه هنگام سخنرانی در جمع فرستادگان اتحادیه بین المللی علمای مسلمان، با اشاره به حادثه ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی اظهار داشت:" برخی آن حادثه را یک توطئه تلقی کردند در صورتی که سه نوجوان اسرائیلی به وسیله گردان های قسام ربوده شدند. وی خطاب به فرستادگان "اتحادیه بین المللی علمای مسلمان: افزود: "این عملیات توسط برادران شما در گردان های "عزالدین القسام" در حمایت از زندانیان فلسطینی داخل زندانهای اسرائیل که در اعتصاب غذا بودند انجام شد". گردان های غزالدین قسام شاخه نظامی گروه فلسطینی حماس است