ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برج ۱۲ طبقه در غزه در حمله هوایی اسرائیل فرو ریخت

در حمله هوایی اسرائیل به یک برج مسکونی در غزه، بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. اسرائیل می‌گوید این ساختمان مرکز فرماندهی حماس بود. حماس ۴ "خبرچین" دیگر را اعدام کرد.

در حمله هوایی اسرائیل به یک برج مسکونی در غزه، بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. اسرائیل می‌گوید این ساختمان مرکز فرماندهی حماس بود. حماس ۴ "خبرچین" دیگر را اعدام کرد.

عصر شنبه ۲۳ اوت، ارتش اسرائیل ساختمان مسکونی «الزفیر» در غزه را هدف حمله هوایی قرار داد. مقامات اسرائیلی می‌گویند که پنج دقیقه پیش از این حمله، موشکی اخطاری به سقف این ساختمان شلیک کرده‌اند.

ساختمان «الزفیر» پس از حمله یاد شده، فرو ریخت.

اسرائیل هم‌چنین تراکت‌هایی را بر فراز نوار غزه پخش کرد و در آنها از ساکنان منطقه خواست که از حریم پرتاب موشک یا خمپاره شبه‌نظامیان دور شوند.

بنیامین نتانیاهو، روز جمعه ۲۲ اوت پس از کشته شدن یک کودک چهارساله در حمله موشکی حماس به جنوب اسرائیل، تهدید کرده بود که حماس بهای گزافی برای اقدامات خود خواهد پرداخت.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفت تا ظهر شنبه ۲۳ اوت، دستکم ۴۵ راکت به خاک این کشور پرتاب شده است. محافل فلسطینی نیز می‌گویند در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل به نوار غزه، حداقل ۱۱ نفر کشته شده‌اند.

فراخوان مصر و محمود عباس به مذاکره

دولت مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اسرائیل و شبه‌نظامیان حماس خواستند که حملات متقابل را پایان داده و مذاکره را از سر گیرند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای از طرفین خواست که گفت‌وگو‌های متوقف شده را ادامه دهند. مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل و گروه‌های فلسطینی روز سه‌شنبه ۱۹ اوت پس از نقض آتش‌بس یک روزه و پرتاب موشک از سوی حماس به اسرائیل، متوقف شد و هیات اسرائیلی به فراخوان نتانیاهو از قاهره به تل آویو بازگشت. ارتش اسرائیل نیز حملات خود به نوار غزه را از سر گرفت.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیزخواستار پایان دادن به منازعه شد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره گفت طرفین نزاع باید هر چه زودتر به میز مذاکره بازگردند تا خونریزی و تخریب بیش از این گسترش نیابد.

عباس پیش‌ از این نشست خبری، با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر ملاقات کرده بود. او روز جمعه ۲۲ اوت هم در قطر با رهبر سیاسی حماس، خالد مشعل گفت‌وگو کرده بود اما جزییات مذاکرات این دو اعلام نشد.

حماس در این میان چند نفر دیگر از افراد مظنون به همکاری اطلاعاتی با اسرائیل را اعدام کرد. به نوشته رسانه‌های فلسطینی، چهار «خبرچین» اسرائیل در روز شنبه ۲۳ اوت در حیاط مسجدی در شمال نوار غزه تیرباران شده‌اند. حماس می‌گوید که این افراد پیش از اعدام دادگاهی شده بودند.

حماس در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ اوت نیز ۲۱ نفر را به ظن همکاری اطلاعاتی با اسرائیل اعدام کرده بود. این اقدام با خشم و اعتراض محافل حقوق بشری همراه شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوری

    رژیم کودک کش صهیونیستی تنها هنرش تجاوز به غیر نظامیان بی دفاع است.

  • Bahram

    این افراد چه کرده اند، در چه دادگاهی‌ محاکمه شده اند،به نظر میاید که در این شلو ق بازار جنگ، با افراد ضدّ جنگ تصفیه حساب میشود.برای معتقدین به اسلام محمدی، آدم کشی مثل آب خوردنست.منطق محمدی، هر که با ما نیست دشمن است و محکوم بمرگ.

  • بهزاد

    خدا لعنتت کنه نتانیاهو ! این برجی رو که نابودش کردی خامنه ای دوباره با پول ملت ایران باز سازی میکنه! این قدر خرج رو دست ملت ایران نذار ! !

  • فرامرز

    حق اسراییل است که محل تجمع اعضای گروه های تروریستی را نابود کند