ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افتتاح چهار پروژه موشکی و هوایی در ایران

حسن روحانی همزمان با هفته دولت از موشک‌ها و هواپیماهای جدید بدون سرنشین ایران رونمایی کرد اما گفت هدف ایران از ساخت این سلاح‌ها یک «هدف اخلاقی» است.

ایران روز یکشنبه، دوم شهریور، از چهار پروژه صنعت هوایی رونمایی کرد. رونمایی از این پروژه‌ها با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران انجام شده است.

نسل قبلی پهپاد کرار

خبرگزاری ایسنا گزارش داده که همزمان با هفته دولت و روز صنعت دفاعی، از چهار پروژه صنعت دفاعی (پهپاد ره‌گیر کرار ۴، موشک قدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر و پهپاد فوتوگرامتری مهاجر۴) رونمایی شده است.

پهپاد کرار ۴، مأموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز را بر عهده دارد و قابلیت‌های عملیاتی متنوعی برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت.

موشک قدیرهم نسل جدیدی از موشک‌های کروز ایران است که تا برد ۳۰۰ کیلومتر، اهداف دریایی را با قدرت تخریب بالا منهدم می‌کند. موشک قدیر، در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاعع ایران ساخته شده و امکان شلیک از ساحل و شناور‌ها را دارد و مزیت عملیاتی برجسته آن، امکان پرتاب با سامانه‌های موشکی قبلی است. این ویژگی انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح ایران را افزایش می‌دهد.

طبق توصیف خبرگزاری ایسنا، موشک کروز دریایی «نصر بصیر»، علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی، با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار، می‌تواند در سکوت هم عملیات انجام دهد و سیستم آن هوشمند است.

پهپاد فوتوگرامتری مهاجر۴ یا سامانه نقشه‌برداری هوایی، پروژه دیگری است که توسط سازمان‌های جغرافیایی و صنایع هوایی وزارت دفاع ایران انجام شده است. مهاجر۴ می‌تواند نقشه‌های هوایی را با کاربری نظامی و غیرنظامی در اختیار کاربران قرار دهد.

حسن روحانی در مراسم روز صنعت دفاعی و رونمایی از این پروژه‌ها، گفت که صنعت دفاعی ایران بر این مبناست که چگونه دفاع کنیم یا چگونه دشمن را از تجاوز باز داریم.

به گفته روحانی: «استراتژی ما بازدارندگی موثر است در حالی‌که کشورهایی هستند که سلاح‌ها، بمب‌ها، ناو‌ها و امکاناتشان بر مبنای تجاوز و تصرف و دخالت سلطه است، اما ما نه قصد دخالت داریم، نه سلطه و تجاوز و نه می‌خواهیم منابع دیگران را غارت کنیم چون ما اهل غیرت هستیم و اهل غارت نیستیم.»

رییس دولت یازدهم همچنین گفته است: «اگر موشک زمین به زمین می‌سازیم و به دقت آن را دنبال می‌کنیم هدف ما اخلاقی است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.