ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفری سه روزه: ملاقات ظریف با مقام‌های عالی‌رتبه عراق

ظریف که برای بررسی مسائل امنیتی و تشکیل کابینه به عراق سفر کرده با رييس‌جمهوری، نخست وزیر فعلی و پیشین، مقامات کردی، رييس سنی‌مذهب پارلمان عراق و آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند.

محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، سفر سه‌روزه خود را به عراق آغاز کرد.

ديدارها در حالی صورت می‌گيرد که ايران از سوی اقليت‌های سنی‌مذهب عراق بارها به دخالت در امور اين کشور متهم شده است

به گزارش خبرگزاری‌ «فارس»، اين سفر با محوريت مسئله امنيت عراق و تشکيل کابينه جديد صورت می‌پذيرد.

هشيار زيباری وزير امور خارجه عراق امروز يک‌شنبه ۲۴ اوت در فرودگاه بغداد رسماً از محمدجواد ظريف استقبال کرده است.

ظريف صبح امروز ديدارهای جداگانه‌ای با نوری مالکی، نخست‌وزير سابق عراق و حيدر عبادی، نخست‌وزير جديد اين کشور انجام داد.

وی در ديدار با مالکی از نقش برجسته وی در مبارزه با آنچه خود «تروريسم» خواند، تقدير کرد و افزود که «خوشحال شديم که توانستيم در حد مقدورمان به شما کمک کنيم.»

ظريف همچنين در ديدار خود با عبادی ابراز اميدواری کرد که روابط ميان تهران و دولت جديد بغداد بهبود يابد.

قرار است وزير امور خارجه ايران در ادامه ضمن ديدار با فواد معصوم رييس‌جمهوری عراق، سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلی عراق و سليم جبوری رييس سنی‌مذهب پارلمان اين کشور نيز ديدار کند.

دومين روز سفر ظريف به عراق با عزيمت به شهر نجف و ديدار با علمای و مراجع عراق از جمله آيت‌الله سيستانی ادامه خواهد يافت.

او قرار است روز سه‌شنبه نيز با سفر به اقليم آزاد کردستان، ديدارهای جداگانه‌ای با مسعود بارزانی، رهبر کردستان، در اربيل و جلال طالبانی، رييس‌جمهور پيشين عراق در سليمانيه داشته باشد.

اين ديدارها در حالی صورت می‌گيرد که ايران از سوی اقليت‌های سنی‌مذهب عراق بارها به دخالت در امور اين کشور متهم شده است.

شکست سربازان ایرانی در مبارزه با داعش و تکذیب آن

همچنين شبکه خبری الجزيره ديروز گزارش بود که حدود ۱۵۰۰ سرباز ايرانی برای مبارزه با پيکارجويان گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) به عراق اعزام شده‌اند. يک مقام رسمی کرد به شرط ناشناس‌ماندن به الجزيره خبر داده بود که نيروهای ايران همراه با پيشمرگه‌های کرد برای بازپس‌گيری شهر کردنشين جلولا در کانون استان ديالی از گروه دولت اسلامی وارد عمل شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، تنها وجود کارشناسان ايرانی را در بغداد قابل تاييد دانست

شهر جلولا در ۲۰ مايلی مرز ايران و در مسير بازرگانی ايران و عراق قرار دارد.

با اين حال، مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، اين خبر را «شديداً» تکذيب کرد و تنها وجود کارشناسان ايرانی را در بغداد قابل تاييد دانست.

امروز نیز ظریف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با هوشیار زیباری، ضمن تکذیب حضور سربازان ایرانی در عراق افزود: « به باور ما حکومت عراق و کردستان برای انجام این مأموریت نیازی به حضور سربازان ایرانی ندارد». همزمان «الجزیره» از حضور چندین هواپیمای جنگنده سوخو- ۲۵ ایران و نیز مرگ یک خلبان ایرانی در مأموریتی درعراق گزارش داده بود.

با اين حال، خبرنگاری عراقی نيز در پايگاه اينترنتی «مديوم» گزارش ديگری از حضور ايران در جنگ پيشمرگه‌ها با جلولا منتشر کرد و به حضور تانک‌های ايرانی در اين منطقه پرداخت که همزمان با تلاش برای بازپس‌گيری جلولا، برای دفاع از شهر مرزی سرپل‌ذهاب آنجا حضور دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قنبر

    باور کنید این فارس های متوهم دنیا رابه آشوب کشیدهاند

  • hasani

    برخی احزاب کرد ایرانی از حضور تعدادی از طرفداران گروه داعش در مناطق مختلف استان کردستان از جمله شهرهای سنندج و بانه خبر داده‌اند. ظاهر کردند و در بعضی جاها به خیابان آمدند و شعار دادند و مرگ بر دموکرات و مرگ بر سکولار و از این چیزها. مخصوصا در بانه دقیقاً روز هفدهم مرداد با موتور در چند خیابان و در بازار بانه ظاهر شدند و اخیراً هم با همین پرچم در دستشان در سنندج ظاهر شدند. در بانه مشخصاً مردم ترسیدند. مخصوصاً کسانی که در بازار بودند چیزی نتوانستند بگویند و انتظار داشتند که نیروی انتظامی بیاید و نیروی انتظامی هم که آمده هیچ حرکتی نکرده حتی از مردم هم سؤال نکرده. مردم معمولاً می‌ترسند از این تعداد. ترسشان هم از دو جهت است. یکی این وحشی‌گری که سازمانی به نام داعش تا امروز در این مورد ماهیت خودش را نشان داده، و دوم از این می‌ترسند که اینها وابسته به خود جمهوری اسلامی باشند، نیروهای سپاه و اطلاعات جمهوری اسلامی باشد. از این نظر از آنها می‌ترسند!

  • farid

    اینها هرروز کردها و اعراب و بلوچها و ترکها را زندانی و ا اعدام میکنند! نباید به اینها  اجازه دخالت در عراق داد.  مثل سوریه ٬ عراق را هم تصرف خواهند کرد.