ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه تجمع کارگران و خانواده‌های کارگران بازداشتی در بافق

کارگران و خانواده‌های کارگران بازداشتی معدن سنگ آهن بافق در هفتمین روز از شروع دور دوم اعتصابات کارگری در این معدن همچنان در مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند.

کارگران و خانواده‌های کارگران بازداشتی معدن سنگ آهن بافق در هفتمین روز از شروع دور دوم اعتصابات کارگری در این معدن همچنان در مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند.

خانواده‌های کارگران بازداشتی معدن سنگ آهن بافق

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، درجریان تجمع شب گذشته دوم شهریورماه سال جاری خانواده‌های بازداشت‌شدگان که با حضور جمعی از اهالی شهر همراه شده است، چند تن از شورای اسلامی شهر بافق نیز در جمع معترضان حاضر شدند.

یکی از کارگران معدن بافق که مایل به ذکر نامش نشده با اشاره به اظهارات اخیر معاون سیاسی- امنیتی استاندار یزد که گفته بود بازداشت‌شدگان هیچ ربطی به اعتصاب کارگران ندارند گفت: «این حرف درست نیست. زیرا اگر میان کارگران بازداشت شده و اعتراضات کارگری ارتباطی وجود نداشت دلیلی برای همراهی مردم بافق با بازداشت‌شدگان نبود و اهالی شهر در مقابل این افراد مانند سایر اشخاصی که به عناوین مختلف در زندان به سر می‌برند موضع بی‌تفاوتی اتخاذ می‌کردند.»

اقوام کارگران بازداشت شده خبر داده‌اند درحال حاضر بازجویی این افراد تمام شده و همه آن‌ها به بند عمومی منتقل شده‌اند.

محمدعلی طالبی معاون سیاسی- امنیتی استانداری یزد، عصر روز یکشنبه دوم شهریور در نشست خبری خود گفته بود: «دلیل دستگیری کارگران اعتصاب نبوده است.»

ادامه بازداشت کارگران معدن بافق در استان یزد اوضاع این منطقه را بحرانی‌ کرده است.

روز گذشته  دخیل عباس زارع‌زاده نماينده مردم مهريز، خاتم، ابرکوه، بافق و بهاباد در مجلس ايران در خصوص بازداشت هفت تن از کارگران معدن سنگ آهن بافق گفت: «ادامه اين بازداشت‎ها، منجر به تحريک شدن مردم خواهد شد و عاقبت آن نيز متوجه افرادی است که دستور چنين برخوردهايی را داده‎اند.»

ادامه بازداشت کارگران معدن بافق در استان یزد اوضاع در این منطقه را بحرانی‌ کرده است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون هفت تن از کارگران شرکت سنگ آهن بافق از سوی ماموران پليس بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود ۱۱کارگر ديگر نيز در فهرست کارگران تحت تعقیب قرار دارند.

اين بازداشت‌ها در حالی رخ می‌دهد که اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق که از سه‌شنبه ۲۸مرداد آغاز شده، همچنان ادامه دارد. اعتصاب‌ کارگران به روند خصوصی سازی معدن سنگ آهک این منطقه صورت گرفته است.

پس از بازداشت اين کارگران، خانواده آنان با تجمع در دفتر محمدجواد عسکری، مديرعامل شرکت سنگ آهن بافق خواهان پس‌گرفتن شکايت اين شرکت از کارگران و آزادی آنان شدند. تجمع‌کنندگان بيش از ۱۰ساعت در دفتر کار وی تجمع کردند و اجازه خروج به مديرعامل اين شرکت را ندادند.

به گزارش سايت «يزدفردا»، پس از اعلام رضايت کتبی هيات مديره از کارگران بازداشت‌شده و دخالت نيروی انتظامی، مديرعامل شرکت سنگ آهن بافق توانست از محل کارش خارج شود.

روز پنجشنبه شب (۳۰ مرداد) اعضای شورای شهر بافق به وکالت از اهالی شهر خواهان آن شدند که ۱۵ درصد از مجموع ۷۱/۵ درصد سهامی که قرار بود بابت رد ديون به صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص يابد برای جبران محروميت‌ها و عقب‌افتادگی شهر بافق اختصاص يابد.

معترضان می‌گويند مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد رياست‌ جمهوری ايران و رئيس هيئت مديره صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد « ۷۱/۵ درصد از سهام شرکت معدن سنگ آهن مرکزی بافق را تصاحب کرده است».

ارديبهشت، خرداد و تيرماه امسال نيز کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق به مدت ۳۹ روز دست به اعتصاب زدند. اعتراض کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق در اعتراض به خصوصی‌سازی اين معدن از تاريخ ۲۷ارديبهشت آغاز شده بود.

اين اعتصاب پس از آن پايان يافت که استاندار يزد چهارشنبه چهارم تير ۹۳ در جمع کارگران متحصن حاضر شد و مصوبه هيئت دولت مبنی بر لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی را در اختيار آن‌ها قرار داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.