ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به گفته معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران:

«آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا علیه ایران خرابکاری هسته‌ای می‌کنند»

معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا را به «خرابکاری هسته‌ای» علیه ایران متهم کرد و گفت این خرابکاری‌ها دفع شده‌اند.

اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت برای جمهوری اسلامی مسلم است که کشورهايی مثل آلمان، فرانسه و انگليس به رهبری آمريکا در «خرابکاری هسته‌ای» علیه ایران دخالت دارند و به دنبال اختلال در فعاليت‌های هسته‌ای آن هستند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) اصغر زارعان که روز دوشنبه سوم شهریورماه در آيين گشایش نمايشگاه تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی در حضور علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ایران سخن می‌گفت، این «خرابکاری‌ها» را با هدف کند کردن فعاليت‌های هسته‌ای ايران و تحت‌الشعاع قراردادن زيرساخت‌های این کشور عنوان کرد.

معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «يکی از فعاليت‌های بيگانگان با توجه به نياز صنعت هسته‌ای به تجهيزات و تأمين آن‌ها از خارج کشور خريدهايی است که برای تأمين تجهيزات انجام می‌دهيم.»

به‌گفته وی آن‌ها بر سر راه پيمانکاران و خريداران قرار می‌گيرند و در صدد هستند در تمامی نقاط کشور در فعاليت‌های هسته‌ای ایران نفوذ کنند.

زارعان در ادامه سخنان خود به آزمايشگاهی در نيومکزيکو آمريکا اشاره کرد و گفت: «در اين آزمايشگاه فرآيند خرابکاری در صنعت هسته‌ای دنبال می‌شود که اين فرآيند با همکاری بيگانگان ميان يکديگر است.»

وی با بیان این‌که این حملات با کمک وزارت اطلاعات دفع شده است، افزود: «رويکرد بيگانگان در اين زمينه ادامه خواهد داشت چرا که آ‌ن‌ها به نحوی عمل می‌کنند که هيچ اتهامی متوجه آن‌ها نباشد.»

به‌گفته این مقام دولتی رويکرد آن‌ها به فعاليت‌های هسته‌ای ايران منحصر نيست، بلکه این روند در زمينه‌های دفاعی، مخابرات و ديگر مراکز حساس و حياتی کشور وجود دارد.

معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران  به چند مورد «خرابکاری هسته‌ای» در سال گذشته اشاره کرد و برای نمونه از پروژه تأسيس کارخانه تبديل دی‌اکسيد اورانيوم به اورانيوم طبيعی نام برد که چند روز پيش راه‌اندازی شد، اما پیش از آن «چندين بدافزار» در آن شناسايی و خنثی شد.

زارعان همچنین خنثی‌سازی «خرابکاری صنعتی» در بخشی از سایت هسته‌ای اراک در اسفندماه سال گذشته را مثال زد.

معاون حفاظت و امنيت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی به تأسيس آزمايشگاهی برای بررسی الکترونيک، مواد منفجره، شيميايی و تجهيزات مرتبط با صنعت هسته‌ای اشاره کرد و گفت: «اين آزمايشگاه در جهت خنثی کردن اقدامات خرابکارانه دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی بيگانه ايجاد شده است.»

تيرماه سال ۱۳۸۹ خبر نفوذ ويروس استاکس‌نت در سيستم صنعتی ايران و امکان آسيب‌رسانی آن به تجهيزات هسته‌ای اين کشور منتشر شد.

روزنامه نيويورک تايمز، دی‌ماه همان سال در گزارشی ويروس هسته‌ای «استاکس‌نت» را پروژه مشترک آمريکا و اسرائيل در برنامه هسته‌ای ايران دانست و نفوذ اين ويروس را دليل تأخير برنامه غنی‌سازی اورانيوم در ايران عنوان کرد.

علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی فروردين‌ماه ٩٠ گفت: «استاکس‌نت کوچک‌ترين تأثيری بر فعاليت‌های هسته‌ای ايران نداشته است.»

پس از «استاکس‌نت»، مقام‌های ايران از تهاجم ويروسی ديگر به نام «استارس» خبر دادند، ولی جزئياتی از ماهيت و تأثير آن ارائه نکردند.

در آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ غلامرضا جلالی، رئيس وقت سازمان پدافند غيرعامل ايران از کشف ويروس کامپييوتری «دوکو» در این کشور خبر داد که کار آن جمع‌آوری اطلاعات برای حملات احتمالی آينده بود.

يک شرکت امنيتی اينترنت در روسيه نیز خردادماه سال ۱۳۹۱اعلام کرد ويروس جاسوسی قدرتمندی به نام «فليم» کشف شده‌‌ که کامپيوترهای داخل ايران و ديگر نقاط خاورميانه را هدف حملات خود قرار داده ‌است. آسوشيتدپرس، در آن زمان احتمال داد که این ویروس از طرف اسرائيل آمده باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    ایران دقیقه ای در اهدای سلاح های موجود خود به گروهای شورشی و تندرو در عراق، فلسطین، یمن، بحرین، سودان و ... مکث نکرده. اگر فناوری هسته ای داشته باشد به چه تضمینی آن را در اختیار اولین خلیفه ای که سر راه خود دید قرار نمی دهد؟ هر کاری بکنند محق هستند. ایران تهدید برای مردم خود، منطقه و جهان است و نباید بجز اردنگی منتظر برخورد دیگری باشد

  • فرامرز

    اسم نیجریه،کنیا و بقیه جاهای دنیا رو فراموش کردند.مارو گوزن و الاغ و گوسفند فرض کردند

  • Behrouz

    آیا در این خرابکاریها مارک ساخت آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه را پیدا کرده اند؟ اسرائیل خیلی دلخور خواهد شد از اینکه از قلم افتاده است. دنیا بما میخندند وما حا لیمان نیست. ما ملت بدبخت چه حال و روزگاری داریم.