ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شيرازی: اينترنت پرسرعت برخلاف شرع و موازين اخلاقی است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه، ارائه خدمات اينترنت پرسرعت در ایران را برخلاف شرع و موازين اخلاقی دینی دانست.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه، ارائه خدمات اينترنت پرسرعت در ایران را برخلاف شرع و موازين اخلاق دینی دانست.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه

آیت‌الله مکارم شیرازی روز سوم شهریورماه در وب‌سایت شخصی خود به یک استفتاء درباره دسترسی به اینترنت پرسرعت و نسل سوم پاسخ داد.

در این استفتاء ضمن اشاره به این‌که «وزارت ارتباطات اعلام کرده است به‌زودی مجوز "خدمات اينترنت پرسرعت همراه و کليه خدمات نسل سوم و بالاتر ارتباطات همراه " را به اپراتورهای تلفن همراه کشور ارائه خواهد کرد»، از «ضوابط و سازوکارهای مختلف برای ايجاد امنيت اخلاقی و روانی کاربران [حتی] در کشورهای لائیک» و آن‌چه «آسیب‌های» خدمات اینترنت پرسرعت نامیده شده، سخن رفته است.

در این استفتاء از جمله «آسیب‌های» خدمات اینترنت پرسرعت چنین عنوان شده است: «دسترسی آسان به مطالب، فيلم‌ها و عکس‌های ضداخلاقی و ضدانسانی، شايعه‌پراکنی و فتنه‌انگيزی، تضعيف بنيان خانواده، جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه کشور و خانواده‌ها و امثال آن.»

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، ضمن اشاره به «آسیب‌های» یادشده در این استفتاء، نوشته‌ است: «با عنايت به اين‌که مجوزهای قانونی برای اين کار گرفته نشده و مخالفت با قوانين جمهوری اسلامی جايز نيست و با توجه به اين‌که شبکه ملی اطلاعات که می‌تواند بسياری از مشکلات را حل کند فراهم نشده به يقين اقدام بر اين کار عجولانه يعنی خدمات اينترنت پرسرعت همراه و کليه خدمات نسل سوم و بالاتر، کاری برخلاف شرع و برخلاف موازين اخلاقی و انسانی است.»

مکارم شیرازی افزوده است مسئولان حکومتی «نبايد تنها به درآمدهای مادی اين برنامه بينديشند و نبايد آن را نوعی روشنفکری دينی و آزادی علمی تصور کنند بلکه لازم است با شورای عالی فضای مجازی که مرجع قانونی اين‌گونه امور است مطلب را در ميان بگذارند و پس از رعايت اموری که جلوی جنبه‌های منفی اين کار را می‌گيرد اقدام نمايند.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در خردادماه سال گذشته درباره اینترنت پرسرعت گفته بود: «ما در شرایطی هستیم که محقق و دانشجوی ما می‌خواهد از اینترنت استفاده کند و در شأن مردم ما نیست که ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند.»

محمود واعظی وزیر ارتباطات  و فن‌آوری اطلاعات نیز در آذرماه سال ۹۲ اعلام کرد که در سال آینده  پهنای باند و سرعت اینترنت دوتا سه برابر خواهد شد. او همچنین افزود بر اساس یک برنامه سه ساله قرار است پهنای باند و سرعت اینترنت «مطابق خواست مردم افزایش یابد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجید

    لطفا تیتر رو منصفانه بزنید اصلا آیت الله مکارم نگفته اینترنت پر سرعت خلاف شرعه گفته اگه قبل از تصویب قانون این کار رو بکنن خلاف قانون وخلاف شرعه لطفا تیتر رو سلیقه ای نزنید برخی از افراد ساده لوح باور میکنند

  • اایران دوست

    از آنجا ئیکه این آفراد خود را قیم مردم میدانند، بخود اجازه میدهند در تمام مسا ئل مردم دخا لت کنند. بنظر من یک اشگال بزرگ در کار این رسنه مای خبری میباشد، و آن بها دادن و مطرح کردن نظرات مبتدی که از مغز این ***عرض طر وش میکند. برای مثال ، یکی از سایت ها نوشته بود ، ایت الله کنی مغزش دیگر کار نمیکند، جای تعجب که این آقا که این خبر را مینویسد، نمیداند آخوند اصلاَ مغز ندارد، که کار بکند یا نکند. شما از این جما عت که خو دشان را قیم مردم میدانند، تا کنون یک کار مفید که در جهت خدمت به مردم با شد دیده اید؟ بنا یر این لطف کنید و کمتر از این ***چیزی بنو یسید و مطرح کنید، زیرا با این کار شما به این مو جودات موزی ارزش مید هید.

  • ozoec

    آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی: خدمات اینترنت پرسرعت همراه (قبل از شرایط قانونی) خلاف شرع و موازین اخلاقی است‌ رادیو زمانه مکارم شیرازی: اینترنت پرسرعت برخلاف شرع و موازین اخلاقی است

  • جواد

    جز به دروغ پیشرفت نخواهید کرد و این پیشرفت سرابی بیش نیست

  • بهنام

    این فسیلهای فاسد مذهبی در هر کار مردم دخالت بیجا کرده و افاضات بیهوده میکنند . یکی نیست به این *** بگوید چرا این همه شکر درجه سه از خارج وارد کرده و در کارخانه های ایران با مواد شیمیایی آنها را سفید کرده و به جای شکر درجه یک به مردم قالب نموده است که خود موجب بروز انواع بیماریهای خطرناک و سرطان زا گشته است . لابد اسلام من در آوردی محمد این اجازه را به او و دیگر سران فاسد نظام پوشالی خامنه ای داده است .

  • امین

    بنظرم حرف بدی نزده و منظورش اینه که با افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت جلوی شبکه های غیر اخلاقی گرفته بشه..........کاری که خیلی کشورهای دیگه هم انجام دادن تا حالا