ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مالک یک قنادی در ارومیه به‌دلیل طراحی کیک بازداشت شد

سلام احمدی، مالک شیرینی‌فروشی «لاوان» در ارومیه پس از تفتیش کامپیو‌تر مغازه‌اش و کشف عکس کیکی با طرح پرچم کردستان (پرچم رسمی اقلیم کردستان عراق) بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شد.

سلام احمدی، مالک شیرینی‌فروشی «لاوان» در ارومیه، پس از تفتیش کامپیو‌تر مغازه‌اش و کشف عکس کیکی با طرح پرچم کردستان (پرچم رسمی اقلیم کردستان عراق) بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شد.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تفتیش شیرین‌فروشی سلام احمدی در حالی صورت گرفت که طی هفته گذشته مأموران اداره اماکن شهر ارومیه چند بار برای تغییر نام مغازه به وی تذکر داده بودند. «لاوان»، نام این قنادی، یک کلمه کردی است.

بنا به این گزارش مأموران سرانجام به مغازه شیرینی‌فروشی «لاوان» مراجعه و پس از تفتیش کامپیو‌تر مغازه، سلام احمدی را بازداشت و مغازه را نیز پلمپ کردند.

ماموران گفته‌اند که در حین بازرسی از کامپیوتر مغازه به عکسی برخورد کرده‌اند که نشان می‌دهد سلام احمدی با استفاده از خامه، نقش پرچم کردستان را برای کیکی طراحی کرده است.

سلام احمدی چند روز در اداره اطلاعات نگهداری شد و هم‌اکنون به زندان مرکزی شهر ارومیه منتقل شده است.

پرچم کردستان در سال ۱۹۲۰، در جریان کشمکش‌های استقلال‌طلبانه کردها در امپراتوری عثمانی طرح شد. این پرچم در عراق توسط حکومت اقلیم کردستان به‌عنوان پرچم ملی به‌رسمیت شناخته شده‌، اما استفاده از این پرچم در ترکیه و ایران ممنوع است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • الهه

    با سلام حضور دوستاي عزيز بد نيست کمي با مطالعه تشريف بيارين نت و اعلام وجود کنين .منظورم دوستاي آذري زبانه اولا که تاريخ و کتب تاريخي و تقويم کوردي قدمت و پيشينه قوم نجيب کرد رو اثبات ميکنه نيازي به دفاع نداره هراس اين چند کشور از قدرت و نفوذ کوردها باعث شده اونارو تيکه تيکه کنن تو هر کشور اما کوردها به دنيا ثابت خواهند کرد که :اين کردها نيستند که ساکن مرزها هستند؛ بلکه مرزها هستند که آنقدر عقب ميروند تا به کوردها تکيه کنند. تنها قوميتي که در منابع ايران اسمشون هست و پيشينه بيشتري دارند ؛ کردها هستند. بر اساس توصيف دقيق فردوسي در شاهنامه و همينطور معاني که تمام تاريخ نويسان از واژه ي کورد دارند نشون ميده که کرد ها اولين گروه انسان هاي يکجا نشين و صاحب تمدن هستند. حکومت ماد خودش اثبات اين مدعاست به کسي توهين نکنيد و هويت اقوام اصيل رو به رسميت بشناسين در ضمن ترکها و مغولها که به ايران اومدن متأسفانه علاوه بر مسائل و پديده هاي شومي که باهاشون امد؛ مهمترين معزلشون ***اشعار فرخي شاعر درباز محمود غزنوي رو مطالعه کنيد ميفهمين.

  • کرد

    ebi نشان دادی چقدر از شرافت انسانیت بدوری نشان دادی چقدر ***و بی منطق هستی شما ترکها میهماننان ناخوانده ای بودید که صفویه شما را به ارومیه و اطراف آن آورد و میلیونها کرد به زور به خراسان تبعید شدند و آسمیله شدند و لی هنوز 70 درصد آذربایجان کرد هستند آنجا سرزمین ما است وطن ماست یک وجب آن را به هیچ بیگانه ای نخواهیم داد شما اگر واقعا یک ملی گرای به تمام معنای آذی هستی هستید قره باغ را از ارمنیها پس بگیرید شما عرضه این را نداشتید از پس 4 میلیون ارمنی بیاید در مقابل 40 میلیون کرد هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

  • ebi

    فقطط فقط اذربایجان شیرینی فروشم زیاد به کردستان و پرچمش علاقه داره بره اقلیمشون که در حسرت کشور شدن هس یاشاسین اذربایجان یاشاسین ایران

  • لنا

    چطور طرفدارهای تراکتور سازی با پرچم آذربایجان میرن ورزشگاه جرم نیست؟چطور حرف از آذربایجان جنوبی میزنن کسی کاری باهاشون نداره بعد یک قناد زحمتکش فقط بخاطر اسم مغازه و عکس کیک باید بیفته زندان؟؟؟؟

  • Neda

    کجای دنیا طراحی کیک جرم میباشد؟!

  • بهنام

    اگر این طور است که اینها میگویند ، پس اسم جزیره لاوان در خلیج فارس را هم لابد باید تغییر داد ، چون یک اسم کردیست . ضمنآ ممکن است این عکس از اینترنت بدست آمده باشد و وجود یک عکس در کامپیوتر شخصی چیزی را ثابت نخواهد کرد .