ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوریه برای مقابله با داعش به آمریکا پیشنهاد همکاری داد

سوریه آماده همکاری با آمریکا برای مقابله با داعش است. دولت سوریه هشدار داده که در غیر این صورت به آمریکا اجازه نمی‌دهد در داخل مرزهای سوریه علیه داعش دست به اقدام نظامی بزند.

سوریه آماده همکاری و کمک منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با داعش است. دولت بشار اسد هشدار داده است که در غیر این صورت به آمریکا اجازه  نخواهد داد در داخل مرزهای سوریه علیه داعش دست به اقدام نظامی بزند.

وزیر امور خارجه سوریه گفته آماده همکاری با آمریکا علیه داعش است.

وزیر امور خارجه سوریه، به آمریکا پیشنهاد داده است که برای کمک به گروه نظامی دولت اسلامی که بخش‌هایی از عراق و سوریه را تصرف کرده، آماده همکاری است. ولید معلم گفته است که سوریه در مرکز مبارزه جهانی علیه دولت اسلامی قرار دارد.

آمریکا پیش از این اقدام به بمباران مواضع داعش کرده وهشدار داده است که می‌خواهد در سوریه هم علیه آن‌ها وارد عمل شود. قدرت‌های غربی عموماً به دلیل آنچه در جریان سه سال جنگ داخلی سوریه گذشته است، از دولت سوریه دوری می‌کنند.

ولید معلم اما هشدار داده است که آمریکا باید پیش از هرگونه حمله هوایی در داخل مرزهای سوریه، با دولت شار اسد برای مقابله با داعش همکاری کند. او گفته است: «هر چیزی غیر از این، از جانب ما تهاجم تلقی خواهدشد.»

سخنان آقای معلم نخستین اظهار نظر حکومت سوریه درباره داعش نیست.

نیروهای گروه تروریستی داعش، اخیراً اعلام کردند که یک پایگاه مهم هوایی را در شمال سوریه تصرف کرده‌اند. تصرف پایگاه هوایی طبقه، باعث تسلط کامل داعش بر استان رقه شده است.

این در حالی است که امروز سه شنبه، ۵ شهریور، ۲۶ اوت، منابع رسمی آمریکایی گزارش کردند که باراک اوباما، رئیس جمهوری، دستور آغاز پروازهای شناسایی بر فراز خاک این کشور را صادر کرده است.

دیروز، دفتر رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که آقای اوباما انجام عملیات نظامی در داخل مرزهای سوریه را تایید نکرده، اما تاکید کرده بود که کسب اطلاعات در مورد گروه دولت اسلامی برای حمله احتمالی به مواضع آنان در سوریه ضروری است.

برخی کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که دستور انجام پروازهای شناسایی، می‌تواند مقدمه عملیات نظامی و حمله هوایی به مواضع نیروهای داعش در داخل خاک سوریه باشد.

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، تا ماه آوریل بیش از ۱۹۱ هزار نفر در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

درگیری‌ها به دنیال اعتراضات مردمی علیه دیکتاتوری بشار اسد شروع شد. آمریکا و دیگر کشورهای غربی، از مخالفان حمایت کردند و بار‌ها خواستار کناره‌گیری آقای اسد شدند.

به دنبال سه سال درگیری در سوریه، برخی نیروهای خشن جهادی مانند داعش، به عنوان گروه‌های مخالف توانمند ظهور کردند و به مرور دایره درگیری‌های خود را گسترش دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب hasani : با نظر جنابعالی کاملآ موافقم و آنرا تحسین میکنم . هر چند الان ممکن است مجددآ حملات عده ای بر ضد بنده و نظراتم آغاز گردد و تهمت توهم به بنده زده شود ولی واقعیت را هر چند تلخ باید گفت . دست آمریکا و انگلیس برای مردم دنیا رو شده و همه مردمان آزاده متوجه شده اند که این آمریکا و انگلیس هستند که رژیمهای متحجر و دیکتاتور مآبی مانند ایران و سوریه را سر پا نگه داشته و از قبل بی ثباتی در منطقه میلیاردها دلار سود میکنند . اکنون هم که احساس خطر کردند که مبادا داعش رژیم اسد جنایتکار را ساقط کند ، صحبت از یاری رساندن به ارتش اسد میکنند و در کمال بیشرمی گروهک داعش را تروریست معرفی مینمایند ولی رژیم اسد از نظر این جنایتکاران تروریست نیست . لعنت بر سیاستهای کثیف غرب به رهبری آمریکای جنایتکار .

  • sina

    داعش را حکومت اسلامی بسوریه برد: https://www.youtube.com/watch?v=Ah4K0j6VUTg

  • hasani

    چند سال روی جنایات اسد چشم بستند و خط قرمزها را پاک کردند تا گروههای تندرو در منطقه رشد کنند؟!! این گروه مشکوک علیه اکراد و مخالفین اسد مبارزه کرده و بدنبال قاچاق مواد و پول و نفت میباشد! چرا امریکا رهبرانش را موشک نمیزند؟

  • مومن

    سوریه در موقعیتی نیست که بتواند برای آمریکا شرط و شروط بگذارد. در حال حاضر برگ برنده در دست آمریکا است. هیچوقت خاورمیانه تا این حد درهم ریخته و گرفتار و درحال جنگ و برادر کشی نبوده است و قرائن نشان میدهد که شرایط از این هم بدتر خواهد شد. سوریه اگر شده باید دست و پای آمریکا را هم ببوسد تا بتواند از شر داعش نجات پیدا کند و این هنوز مشروعیت رژیم اسد را تضمین نمی کند. آمریکا فراموش نخواهد کرد که رژیم اسد با کشتن بیش از دویست هزار نفر از مردمش، هیچ پایگاه مردمی ندارد. چشم انداز آینده در منطقه بیش از هر زمان دیگر بسیار تاریک و ناامید کننده است.