ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار تهران: با تفکيک جنسيتی مخالفم

در حالی که بر اساس یک بخشنامه‌ داخلی، کارمندان مرد و زن در شهرداری تهران تفکیک شده‌اند، شهردار تهران می‌گوید طرفدار تفکیک جنسیتی نیست.

در حالی که بر اساس یک بخشنامه‌ داخلی، کارمندان مرد و زن در شهرداری تهران تفکیک شده‌اند، شهردار تهران می‌گوید که طرفدار تفکیک جنسیتی نیست.

محمدباقر قاليباف: گفتم که با به‌کارگيری بانوان در شغل منشی مخالفم.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در نشست سالانه «بسيج اساتيد» در مشهد گفت: «متأسفانه برخی عنوان کرده‌اند که قاليباف بعد از انتخابات مسئله تفکيک جنسيتی را مطرح کرده است در حالی‌که من با اين مسئله مخالف هستم.»

قالیباف گفت از زمانی که در شهرداری تهران آغاز به کار کرده، آن را از يک «سازمان خدماتی» به يک «نهاد اجتماعی» تبديل کرده و از همان زمان نیز ترویج نوعی «سبک زندگی» را مطرح کرده که برخی می‌گفتند مربوط به فرهنگ غربی است.

وی «سبک زندگی» را «مهم‌ترين موضوع در تمدن‌سازی» دانست و در توضیح آن گفت: «من زمانی در نماز جمعه گفتم که ما وقتی پارک بانوان و موضوع مد و لباس را اجرا کرديم با همان نگاه سبک زندگی بوده است و وقتی عده‌ای نيز اغراق کردند که قاليباف گفته منشی زن نبايد داشته باشيم، اما من می‌گويم که ما نان به نرخ روز نمی‌خوريم و بايد حرمت بانوان را نگه داريم.»

شهردار تهران تصريح کرد: «من در فروردين ۸۵ ابلاغ کردم که ۱۰ درصد مديريت در شهرداری بايد به بانوان اختصاص يابد و گفتم که با به‌کارگيری بانوان در شغل منشی مخالفم که آن نيز بر اساس سبک زندگی بوده است.»

محمدباقر قالیباف در حالی مخالفت خود را با تفکیک جنسیتی اعلام می‌کند که حدود سه ماه پیش شهرداری تهران در بخشنامه‌ای داخلی و محرمانه از شهرداری‌های مناطق و سایر سازمان‌های زیرمجموعه‌اش خواست تا در راستای اجرای طرحی که شهرداری تهران آن را «ارتقای مقام زنان» نامیده است، نسبت به جدا کردن فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد در شهرداری اقدام و از به‌کارگیری زنان در پست‌هایی مثل منشی، مسئول دفتر، تایپیست و غیره خودداری کنند.

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده مردادماه سال جاری در واکنش به تصمیم شهرداری تهران در مورد جداسازی محل کار زنان و مردان گفت: «وقتی در جمعی، زنان را از مردان جدا می‌کنند، اسم آن‌ را چه می‌گذارند؟ این تفکیک جنسیتی نیست؟»

اقدام شهرداری تهران از سوی فعالان اجتماعی و شمار معدودی از مسئولان دولتی از جمله در وزارت کار با مخالفت رو‌به‌رو شد. وزارت کار ایران خواهان توقف اجرای این تصمیم شهرداری تهران شد.

شهرداری تهران نیز در واکنش به این خواسته وزارت کار، مسئله تفکیک جنسیتی در این مجموعه را انکار کرد و این وزارتخانه را «بی‌غیرت دینی» خواند.

علی ربیعی،‌ وزیر کار نیز در پاسخ گفت که «غیرت دینی» را در «رونق اشتغال و کرامت زنان» می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    این هم چالش آب یخ برای مطهری و سایر متحجرین که از سیاست شهرداری تشکر کرده بود! موج مدرنیته ای که رضا شاه براه انداخته همه را همچنان به پیش خواهد برد. کسی که در برابر آن بایستد مضحکه می شود.

  • مومن

    یک مشت آدم لا ابالی ، متعصب ، بیسواد و متظاهر میخواهند یک مملکت 70 ملیونی را بر طبق قوانین 1400 سال پیش و فرهنگ عرب بادیه نشین اداره کنند. مسلم است که همه تصمیماتشان مضحک، پر از اشکال ، غیرعملی و در تضاد با نیازهای جامعه خواهد بود.

  • Neda

    وحشیگری مجدد پنجه بوکس بدستهای قالیباف پلیس نمونه سال‌های نه چندان دور پلیس پایتخت وقتی به خشونت مأموران پیمانکار شهرداری در جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها اعتراض کرد با حمله شش مرد قوی‌هیکل تا یک قدمی مرگ پیش رفت. سرهنگ بازنشسته «احمد جلیل‌نژاد» سال 82 در سمت ریاست کلانتری 135 آزادی تهران نشان کلانتر نمونه را گرفته بود. به نوشته ایران، ساعت 11 و 30 دقیقه صبح یکشنبه دوم شهریورماه، رهگذرانی که از پله‌های متروی خیابان خیام بیرون می‌آمدند با صحنه دردناکی مواجه شدند. باورشان نمی‌شد که چنین اتفاقی جلوی چشم‌شان در حال وقوع است و هیچ کاری هم از دست کسی بر نمی‌آید.شش مرد قوی‌هیکل در حال کتک‌زدن مردی سالخورده بودند.پنج نفر از این مردان لباس فرم شهرداری به‌تن داشتند و دیگری استوار پلیس بود.حمله خشن این شش مرد به سرهنگ بازنشسته ناجا، آنقدر تلخ و دردناک بود که وحشت به جان همه عابران انداخت و هیچ‌کس جرأت اعتراض پیدا نکرد

  • faryad

    در سال ها ی اخیر 180 هزار نخبه از کشور خارج شده اند که این امر 50 میلیارد دلار خسارت برای کشور به دنبال داشته است. به گزارش تسنیم ˈسیدشهاب الدین چاووشیˈ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفته است: برخی از آمارها بیش از پنج میلیون مردم در خارج از کشور سکونت دارند که رقم قابل توجهی از آن ها افرادی هستند که برجستگی های علمی و فکری بسیاری دارند. بر اساس آمار موجود در برخی از کشورها از جمله آمریکا و کانادا بخش اعظم ایرانی های تبعه ای یا غیرتبعه ای تحصیلکرده و کارآفرین ترین مهاجران در این کشورها به شمار می آیند.

  • عباس جهانسوز

    نظرت عوض شد ؟ چه زود!