ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۴۰ درصدی قاچاق طلا از ترکيه و دُبی به ايران

احمد وفادار، عضو هيأت امنای صنف طلافروشان تهران اعلام کرد که قاچاق طلا از ترکيه و دُبی به ايران افزایش یافته است.

احمد وفادار، عضو هيأت امنای صنف طلافروشان تهران اعلام کرد که قاچاق طلا از ترکيه و دُبی به ايران افزایش یافته است.

این عضو هيأت امنای صنف طلافروشان تهران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «ميزان قاچاق طلا از ۲۰ درصد در سال گذشته به ۶۰ درصد در سال جاری رسيده است.»

احمد وفادار دلیل این وضعیت را «اخذ ماليات بر ارزش افزوده» در ایران عنوان کرد و گفت: «در صورتی که فردی يک ميليون تومان طلا خريداری کند و بلافاصله آن را بفروشد، ۳۰ درصد از سرمايه خود را از دست می‌دهد.»

وی همچنین تأکید کرد که هم‌اکنون ۱۰ درصد از واحدهای فعال در توليد طلا به فروش بدليجات روی آورده‌اند و ۲۰ درصد از واحدها نيز تعطيل شده‌اند که اکثر آن‌ها يا مسافرکش شدند و يا بيکار هستند.

به‌گفته وی در سه، چهار سال گذشته صنف طلافروشان خواستار رسيدگی بر نحوه اجرای ماليات بر ارزش افزوده بودند «زيرا ماليات بر ارزش افزوده تنها بايد از سود و کارمزد دريافت شود».

وی از تشکيل کميته بررسی نحوه اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده در مجلس ایران خبر داد و گفت: «ديگر ماليات بر ارزش افزوده از کل چرخه معاملات طلا دريافت نمی‌شود.»

احمد وفادار طلاهای قاچاق را به‌طور عمده دارای «عيار پايين و بی‌کيفيت» دانست و گفت توليد طلا در داخل کشور از کيفيت بالاتر و عياری استاندارد برخوردار است.

۶۰ درصد از توليد طلا در ایران در اصفهان و مابقی در تبريز و تهران توليد می‌شود. به‌تازگی نيز کارگاه‌های توليد طلا در مشهد راه‌اندازی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    مشکل این است که طلا فروشان محترم نمیخواهند زیر بار مالیات و حسابرسی درست بروند و هزار بهانه بی ربط ب رای آن میتراشند.