ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری‌های نظامی در مرز سوریه و اسرائیل

پس از آن‌که شورشیان اسلامگرا یک گذرگاه مرزی سوریه را در همسایگی بلندی‌های جولان اشغال کردند و یک سرباز اسرائیلی بر اثر تیراندازی زخمی شد، ارتش اسرائیل نیز به پاسگاه‌های مرزی سوریه شلیک کرد.

شورشیان سوریه به‌طور رسمی کنترل یک پاسگاه مرزی در همسایگی بلندی‌های جولان را در دست گرفتند. در تیراندازی‌ها یک سرباز اسرائیلی زخمی شد و ارتش اسرائیل با شلیک به سوی پاسگاه‌های مرزی سوریه، پاسخ داد.

منطقه مرزی سوریه و اسرائیل در جولان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۲۷ اوت / ۵ شهريورماه به دو پاسگاه مرزی سوریه حمله کرد. منابع نظامی اسرائیل گفته‌اند این حمله در پاسخ به «شلیک ناشی از جنگ داخلی سوریه» انجام شد اما به‌نظر نمی‌رسد که شلیک به سوی اسرائیل هدفمند بوده باشد.

پیش از آن، یک سرباز اسرائیلی بر اثر آتش‌باری از سوی سوریه زخمی شد. افزون بر آن، در روز چهارشنبه چندین نارنجک در بلندی‌های جولان منفجر شد. همچنین روز یکشنبه پنج موشک سوریه به بلندی‌های جولان شلیک شد اما همه متلاشی شدند.

از سوی دیگر در جریان نبرد میان نیروهای دولتی سوریه و شورشیان، گذرگاه قنیطره در مرز منطقه تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان، به‌طور رسمی به‌دست شورشیان افتاد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است اعلام کرد که در میان شورشیان حمله‌کننده به گذرگاه قنیطره، گروه‌های تندرو اسلامی از جمله جبهه النصره وابسته به القاعده نیز دیده می‌شوند. شبه‌نظامیان پس از نبردهای سخت با ده‌ها کشته و زخمی، نیروهای دولتی سوریه را از این منطقه مرزی بیرون کردند. این درگیری‌ها در نزدیکی قنیطره نیز ادامه داشت.

شورشیان سوریه پیش از این، در آغاز ماه ژوئیه نیز به‌مدت کوتاه کنترل قنیطره را به دست گرفته بودند. آن‌ها شهرک‌های این منطقه را در اشغال خود دارند.

قنیطره به خط مرزی آتس‌بس ۱۹۶۷ مربوط است که منطقه تحت اشغال اسرائیل را از منطقه زیر کنترل سوریه جدا می‌کند. پاسگاه‌های مرزی سوریه و اسرائیل در این منطقه تنها ۲۰۰ متر با هم فاصله دارند. اسرائیل بلندی‌های جولان را در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال کرد اما به‌طور رسمی این منطقه به سوریه تعلق دارد.

در پاييز دو سال پیش نيز گلوله‌های توپ و خمپاره به چند نقطه در منطقه هم‌مرز اسرائيل با سوريه پرتاب شد. اسرائيل در آن زمان نیز گفته بود که «به‌نظر می‌رسد اين خمپاره‌ها در جريان درگيری ميان ارتش سوريه و مخالفان مسلح اين کشور به‌صورت اشتباهی به سوی اسرائيل شليک شده باشند.»

پس از آن حمله بود که موشه یعلون، معاون نخست‌وزیر اسرائیل گفته بود: «اگر درگیری‌های سوریه به سمت مناطق مرزی با اسرائیل گسترش یابد ارتش اسرائیل از شهروندان و حاکمیت سرزمین خود دفاع خواهد کرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.