ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن رضیانی، بازیگر نقش «عین‌الله باقرزاده» درگذشت

حسن رضیانی از بازیگران باسابقه تئا‌تر و سینمای ایران و بازیگر نقش «عین‌الله باقرزاده» در فیلم‌های «صمد» درگذشت.

حسن رضیانی از بازیگران باسابقه تئا‌تر و سینمای ایران در ۸۳ سالگی درگذشت. او در فیلم‌های «صمد» به کارگردانی پرویز صیاد، نقش عین‌الله باقرزاده را ایفا می‌کرد و بسیار محبوب بود.

حسن رضیانی، بازیگر نقش «عین‌الله باقرزاده»

«صمد و قالیچه حضرت سلیمان» (۱۳۵۰)، «صمد و سامی، لیلا و لی‌لی» (۱۳۵۱)، «صمد به مدرسه می‌رود» (۱۳۵۲)، «صمد آرتیست می‌شود» (۱۳۵۳)، «صمد خوشبخت می‌شود» (۱۳۵۴) از فیلم‌های بسیار محبوب و پربیینده مجموعه «صمد»‌اند که حسن رضیانی در آن‌ها در نقش عین‌الله باقرزاده ظاهر شده است.

«عین‌الله باقرزاده» فرزند کدخدا بود و به همین اعتبار گمان می‌کرد برتر از باقی روستائیان است و با این‌حال همواره در رقابت عشقی با صمد که یک روستایی ساده‌دل اما زیرک بود شکست می‌خورد.

حسن رضیانی درباره تجربه‌اش از بازی در فیلم‌های مجموعه «صمد» گفته است: «برای بازیگری در فیلم‌های صمد، در واقع ما بازی نمی‌کردیم؛ در ‌‌‌نهایت صمیمیت در خدمت دوستان بودیم.»

حسن رضیانی در سال ۱۳۱۰ در شهر مشهد متولد شد. او پس از به پایان رساندن دوران دبیرستان به تهران آمد و در هنرستان عالی در رشته تئا‌تر و فن بیان فارغ‌التحصیل شد.

حسن رضیانی در سال ۱۳۳۸ با بازی در فیلم «فرشته وحشی» وارد دنیای سینما شد و از آن پس در بسیاری از فیلمفارسی‌ها بازی کرد: «افسانه شمال» (۱۳۳۸)، «خانم عوضی گرفتین» (۱۳۴۰)، «دو دل و یک دلبر» (۱۳۴۸)، «حسن کچل» (۱۳۴۹) «خر دجال» (۱۳۵۱)، «دختر نگو، بلا بگو» (۱۳۵۴)

او از سال‌های دهه ۱۳۶۰ به بعد بازیگری را با بازی در فیلم «مدرک جرم» (۱۳۶۴) از سر گرفت، اما هرگز موفقیتش در بازی در نقش «عین‌الله باقرزاده» تکرار نشد.

حسن رضیانی درباره تجربه‌اش از سینمای بعد از انقلاب گفته است: «وقتی آدم وارد کادر سینمای امروز می‌شود، بغض می‌کند، همه با یک نظر دیگر به آدم نگاه می‌کنند. برای من آن گذشته‌ها بسیار شیرین است. هم خوب بود و هم زود سپری شد.»

حسن رضیانی در برنامه تلویزیونی «پنجره‌ها»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهین

    عین الله جان جایت همیشه در دل صمد دوستان جاودانه است براستی همانگونه که یادآور شدی یاد باد آن ایام شادی یاد باد روحت شاد

  • سید محمد

    خدا رحمتش کنه بهر حال ادمهای عقدهای نمیگذاشتند افرادی مثل اقای رضای دیگه توایران راحت زندگی کنند چه برسد به بازی

  • بابک

    یادش گرامی باد. «عین‌الله باقرزاده» فرزند کدخدا نبود . فرزند مشتی باقر بود. مشتی باقر شخصیت و نمایی ملایی داشت ، در خواستگاری از ننه آقا (مادر صمد) رقیب کدخدا بود. خدا هر سه چهارتا را بیامرزد و یادشان همیشه گرامی باشد

  • كامبيز

    فرزند كدخدا نبود فرزند امام جمعه بود

  • جواد

    خدا رحمتش کنه