ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاخير امام جمعه بافق در برپايی نماز جمعه با هدف «اعلام همبستگی با کارگران»

جواد سليمانی، امام جمعه شهرستان بافق روز هفتم شهريور، نماز جمعه را با نيم ساعت تاخير برگزار کرد. وی علت اين تاخير را «اعلام همبستگی با مردم و کارگران» اعلام کرد.

حجت‌الاسلام جواد سليمانی، امام جمعه شهرستان بافق روز هفتم شهريور، نماز جمعه را با نيم ساعت تاخير برگزار کرد. او علت اين تاخير را «اعلام همبستگی با مردم و کارگران» اعلام کرد.

خانواده‌های کارگران بازداشت‌شده با رد وثیقه گفتند آن‌ها «جرمی مرتکب نشده‌اند که برای آزادی‌شان قرار وثیقه تعیین شود.»

به گزارش بافق امروز، سليمانی پس از تاخير نيم ساعته در نماز جمعه بافق گفت: «بنده بنا نبود امروز به ايراد خطبه‌های نماز جمعه بپردازم. منتها در تماسی که از تهران با من برقرار شد، مسئولان وعده دادند که مسائل مربوط به آزادی کارگران زندانی را پيگيری کنند و سرانجام مجاب شدم که بيايم.»

وی اعتراض ۴۰ روزه چند ماه پيش کارگران معدن سنگ آهن بافق را که به گفته او «به اغتشاش تبديل نشد،» «از نشانه‌های واقعی بودن خواسته مردم» دانست و افزود: «ما خواستاريم که زندانيان آزاد شوند و در مرحله بعد گروهی از متخصصان بيايند تا مشکلات و خواسته‌های مردم بافق را شنيده و بررسی کنند.»

امام جمعه بافق گفت: «امنيت شغلی بايد در بافق تضمين و وعده‌های مسئولان عملی شود.»

پنج هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق ۱۲روز است که در اعتراض به واگذاری سهام اين معدن به صندوق بازنشستگان فولاد دست از کار کشيده‌اند. به دنبال شکل‌گيری اين اعتصاب، تاکنون ماموران پليس ۹ تن از کارگران را بازداشت کرده‌اند.

معترضان می‌گويند که ۱۵ درصد از مجموع ۷۱/۵ درصد سهامی که قرار بود بابت رد ديون به صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص يابد، برای جبران محروميت‌ها و عقب‌افتادگی شهر بافق اختصاص پيدا کند.

به‌ گفته معترضان، مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد رياست‌ جمهوری ايران و رئيس هیأت مديره صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد «۷۱/۵ درصد از سهام شرکت معدن سنگ آهن مرکزی بافق را تصاحب کرده است.»

ارديبهشت، خرداد و تيرماه امسال نيز کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق به مدت ۳۹ روز دست به اعتصاب زدند. اعتراض کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق در اعتراض به خصوصی‌سازی اين معدن از تاريخ ۲۷ ارديبهشت آغاز شده بود.

اين اعتصاب پس از آن پايان يافت که استاندار يزد چهارشنبه چهارم تير ۹۳ در جمع کارگران متحصن حاضر شد و مصوبه هیأت دولت مبنی بر لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی را در اختيار آن‌ها قرار داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.