ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر یک هیأت سیاسی- امنیتی از تهران به بافق

یک مقام استانی گفته شورای تأمین استان یزد و معاون امنیتی وزیر کشور و قائم مقام وزیر کار تصمیماتی را برای شروع به کار مجدد کارگران معدن سنگ آهن بافق و تأمین مطالبات آن‌ها اتخاذ می‌کنند.

محمد طالبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد گفته هیأتی سیاسی- امنیتی از تهران برای پایان دادن به اعتصاب کارگران به بافق سفر کرده است.

معاون استانداری یزد ضمن اعلام این خبر افزود که شورای تأمین استان یزد و هیأت سیاسی– امنیتی تا پایان امشب تصمیمات خود را اعلام خواهند کرد.

وی بدون اشاره به جزئیات این تصمیم‌‌ها گفت: «شورای تأمین استان یزد با حضور معاون امنیتی وزیر کشور و «ابوالحسن فیروزآبادی»، قائم مقام وزیر کار در جلسه عصر دیروز (شنبه هشتم شهریور) تصمیماتی را برای شروع به کار مجدد کارگران معدن سنگ آهن بافق و تأمین مطالبات آن‌ها اتخاذ کرده‌اند.»

او همچنین درباره حضور مأموران یگان ویژه پلیس در بافق اضافه کرد «در دوره‌ای ضرورت داشت و هنگامی که آن ضرورت رفع شد آن‌ها به مرکز استان بازگشتند.»

طالبی در پاسخ به پرسشی درباره تقابل دولت و دستگاه قضایی در بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق تأکید کرد که «مرجع قضایی در هماهنگی با مسئولان انتظامی و امنیتی بافق بازداشت‌ها را انجام داده است.»

بر اساس گزارش‌ها تا کنون هفت تن از کارگران شرکت سنگ آهن بافق از سوی مأموران پلیس بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود ۱۱کارگر دیگر نیز در فهرست کارگران تحت تعقیب قرار دا‌شته‌اند.

این بازداشت‌ها در حالی رخ می‌دهد که اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق که از سه‌شنبه ۲۸ مرداد آغاز شده، همچنان ادامه دارد. اعتصاب‌ کارگران به روند خصوصی‌سازی معدن سنگ آهک این منطقه صورت گرفته است.

اردیبهشت، خرداد و تیرماه امسال نیز کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق به مدت ۳۹ روز دست به اعتصاب زدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    سازمان «جیش النصر» در اطلاعیه ای اعلام کرد یکی از عوامل ترور عبد الرئوف ریگی رهبر این گروه را که از عوامل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است، دستگیر کرد.