ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش اعلام کرد:

سر یک روزنامه‌نگار دیگر بریده شد

گروه «دولت اسلامی» ویدئویی منتشر کرده که در آن سر یک روزنامه‌نگار آمریکایی دیگر به نام «استیون سوتلف» بریده می‌شود. در این ویدئو جان یک اسیر بریتانیایی به نام «دیوید هینس» تهدید شده است.

گروه «دولت اسلامی» ویدئویی منتشر کرده که در آن سر یک روزنامه‌نگار آمریکایی به نام «استیون سوتلف» بریده می‌شود.

داعش در ویدئوی قبلی خود جان این روزنامه‌نگار آمریکایی را تهدید کرده بود

داعش ویدئوی جدید خود را با عنوان «پیام دوم به آمریکا» منتشر کرده و به شیوه ویدئوی قبلی، در این ویدئو جان یک اسیر بریتانیایی به نام «دیوید هینس» تهدید شده است. دولت آمریکا اعلام کرده که هنوز صحت این ویدئو را تایید نمی‌کند.

سوتلف پیش از سر بریده شدن رو به دوربین صحبت می‌کند و می‌گوید که مرگ او بهایی است که بابت حمله آمریکا می‌پردازد.

همچنین در این ویدئو یکی از اعضای داعش با چهره پوشیده، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را خطاب قرار می‌دهد و به او می‌گوید: «هرقدر که عملیات تو ادامه پیدا کند و نیروهای ما را هدف بگیرد، چاقوهای ما نیز بر گردن مردمان تو قرار خواهد گرفت.»

هفته گذشته مادر سوتلف، شرلی سوتلف، یک پیام ویدئویی منتشر کرد که در آن از رهبر داعش می‌خواست که فرزندش را نکشد.

او در پیام خود گفته بود که فرزندش به خاورمیانه سفر کرده بود تا «رنج مسلمانان را که در چنگال ظالمان گرفتار شده‌اند نشان دهد. او فرزندش را انسانی شریف و وفادار خوانده بود که همیشه تلاش کرده به مظلومان کمک کند.»

ماه گذشته، گروه «دولت اسلامی» ویدئویی منتشر کرد که در آن یک روزنامه‌نگار آمریکایی دیگر به نام جیمز فولی سر بریده شد. شبه‌نطامیان داعش در این ویدئو هشدار داده بودند که جان سوتلف بسته به عملکرد بعدی باراک اوباما در عراق است.

استیون سوتلف

سوتلف در اوت سال ۲۰۱۳، زمانی که اخبار سوریه را پوشش می‌داد ناپدید شد اما خانواده او خبر ناپدید شدنش را به دلیل ترس از به خطر افتادن جانش پنهان نگه داشته بودند.

گفته می‌شود که در طول سال گذشته، خانواده او و برخی نیروهای دولتی در تلاش بودند که او را نجات دهند.

سوتلف ۳۱ ساله، در کالفرنیای جنوبی به دنیا آمده بود و در دانشگاه فلوریدا در زمینه روزنامه‌نگاری تحصیل کرده بود. او به عنوان روزنامه‌نگار آزاد برای نشریاتی مانند تایم، فارین پولیسی، ورد افرز و کریستین ساینس مونیتور درباره خاورمیانه مطالبی می‌نوشت.

او پیش‌تر به یمن، عربستان سعودی، قطر و ترکیه نیز سفر کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 64

    […] پن اینترنشنال قتل روزنامه نگاران استیون سُتلُوف و جیمز فولی را محکوم کرد ۳ سپتامبر ۲۰۱۴ پن اینترنشنال از قتل روزنامه نگار آمریکایی استیون سُتلُوف، که ویدیوی گردن زنی او دو هفته پس از قتل جیمز فولی، روزنامه نگار آزاد، منتشر شد، به دست گروه تندروی خلافت اسلامی به شدت متاسف و غمگین شده است. از زمان خیزش علیه دولت ریاست جمهوری بشار اسد در بهار ۲۰۱۱، سوریه یکی از خطرناکترین کشورهای جهان برای روزنامه نگاران شده است. به اعلام کمیته حمایت از روزنامه نگاران، دست کم ۷۰ روزنامه نگار در درگیری در سوریه کشته و در حدود ۲۰ روزنامه نگار نیز ناپدید شده اند. گزارش خبری: سر یک روزنامه‌نگار دیگر بریده شد […]

  • بهنام

    جنایات داعش یک چیز را به مردم ایران و جهان ثابت کرد و آن این بود که در زمان صدر اسلام هم دین را همینطور و به همین نحو به ایرانیان قالب کردند و با کشتار و غارت و تجاوز الله محمد را بر صدر نشاندند و با زور شمشیر دین آبا و اجدادیمان را از ما گرفتند . متاسفانه این ویروس خطرناک همچنان در حال تکثیر و گرفتن قربانیست و رهروانش را وعده بهشت و حوریان بهشتی میدهند تا جنایات خود را ثواب پنداشته و از شراب و عسل طهور بهشتی و حوریانش لذت برند و جهل خود را پنهان سازند .

  • امیر

    از کسی که یک کتابخانه بزرگ دارد و بیشتر آن را خوانده است نباید ترسید. از کسی باید ترسید که یک کتاب را مقدس میداند و آن را هم نخوانده است .

  • شهرام

    مگر می شود مسلمانها با کفار بر علیه گروهی دیگر از مسلمین همدست شوند؟ پناه بر شیطان! داعشی ها گروهی از مسلمانهای معتقد و مومن هستند و تمام اقداماتشان عیناً بر گرفته از دستورات قرآن و شریعت و سنت پیامبر اسلام است.