ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۳درصد دانشجويان پسر و ۱۸درصد دانشجويان دختر استان کرمان الکل مصرف می‌کنند

رئيس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «با توجه به تحقيقات انجام شده در استان کرمان، مصرف الکل در پسران دانشجو ۱۳درصد و در دختران دانشجو ۱۸درصد و در دختران غيردانشجو دو درصد است.»

علی‌اکبر حق‌دوست، رئيس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «با توجه به تحقيقات انجام شده در استان کرمان، مصرف الکل در پسران دانشجو ۱۳درصد و در دختران دانشجو ۱۸درصد و در دختران غيردانشجو دو درصد است.»

به‌گفته سازمان بهداشت جهانی ايران در بين ۱۹۰ کشور رتبه ۱۶۶ مصرف سرانه الکل را دارد

به گزارش روز چهارشنبه ۱۲شهریور روزنامه شهروند، حق‌دوست همچنين مصرف موادمخدر در دانشجويان پسر را ۱۰درصد و در دختران دانشجو ۱/۵درصد و در پسران غيردانشجو ۷/۸درصد در استان کرمان اعلام کرد.

خردادماه سال جاری نيز مسعود غفوريان، رئيس پليس راهنمايی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان، گفته بود از ابتدای سال ۱۳۹۳تاکنون ۵۰گواهينامه به علت رانندگی در «حالت غيرعادی» توقيف شده است.

به‌گفته وی «پليس راهور از ابتدای سال تاکنون به تست از بيش از۵۰۰راننده‌ متخلف و مشکوک به استفاده از مسکرات و مواد مخدر و روانگران در هنگام رانندگی اقدام کرده که نتيجه بالغ بر ۵۰مورد آن‌ها مثبت شده که مرجع صالح قضايی معرفی شدند.»

در همين حال فريد براتی سده، مديرکل پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی ايران تيرماه امسال اعلام کرد که «مصرف مشروبات الکلی در ايران افزايش يافته است.»

به‌گفته براتی «گزارشات و تحقيقات انجام شده و پايان‌نامه‌های دانشجويان نشان می‌دهد که مصرف الکل در کشور زياد شده است و از سوی ديگر بيشترين ماده مصرف روان‌گردان‌ها نيز الکل است.»

«سازمان بهداشت جهانی» نيز در ارديبهشت سال جاری گزارش کاملی درباره مصرف الکل در دنيا منتشر کرد. اين گزارش نشان می‌دهد ايران در بين ۱۹۰کشور رتبه ۱۶۶مصرف سرانه الکل را دارد. بر اساس اين گزارش بلاروس، مولداوی و روسيه بيشترين سرانه مصرف الکل در جهان را دارند.

بر همين اساس، ايران همچنين کشور نوزدهم دنيا از نظر ميزان مصرف بالای الکل به‌ازای هر مصرف‌کننده است.

گزارش منتشرشده توسط سازمان بهداشت جهانی می‌گويد که هر مصرف‌کننده در ايران، سالانه ۲۵ليتر الکل مصرف می‌کند که اين رقم دو برابر يک شهروند آمريکايی و حتی بيشتر از شهروندی روسی است.

با وجود ممنوعيت مصرف و خريد و فروش الکل در ايران، برخی گزارش‌ها از حضور بيش از ۲۰۰هزار فعال در بازار مشروبات الکلی در ايران خبر می‌دهند. گزارش‌های ديگری هم منتشر شده که می‌گويد در ايران بيش از ۸۰ميليون ليتر در سال الکل مصرف می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.