ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات هسته‌ای ايران و آمريکا در ژنو آغاز شد

ایران و آمریکا مذاکرات دو جانبه خود را بر سر روند گفت‌وگوهای هسته‌ای، در ژنو آغاز کردند. دیپلمات‌های غربی گفته‌اند دور بعدی مذاکرات ايران و کشورهای گروه ۱+۵ در نیویورک برگزار خواهد شد.

نمایندگان هسته‌ای ایران و آمریکا گفت‌وگوهای خود درباره آخرين تحولات مذاکرات ايران و کشورهای گروه ۱+۵ را در ژنو آغاز کردند.

وندی شرمن، عباس عراقچی و ویلیام برنز

به‌گزارش بلومبرگ، مذاکرات ايران و آمريکا پنجشنبه چهارم سپتامبر /۱۳ شهريور و جمعه پنجم سپتامبر /۱۴ شهريور ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) روز پنجشنبه نوشت این مذاکرات تا روز شنبه ششم سپتامبر /۱۵ شهريور ادامه خواهد داشت و عباس عراقچی، معاون حقوقی و بين‌الملل وزير خارجه ایران و عضو بلندپایه تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در ژنو سوئيس در حال مذاکره با وندی شرمن، مديرکل سياسی وزارت امور خارجه آمريکا و نماينده واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در این مذاکرات افزون بر وندی شرمن، ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا و جیکوب سالیوان، مشاور بلندپایه دولت آمریکا نیز شرکت دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز تأکید کرده است که گفت‌وگوهای دو جانبه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای خواهد بود.

اگر چه اعلام شده که مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران است اما پیش از این در مذاکرات گذشته نیز مباحث دیگری مطرح شده است.

ماری هارف، سخنگوی کاخ سفيد مردادماه سال جاری گفته بود که در آخرین مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا در ژنو، مقام‌های آمريکايی بر سر آزادی جيسون رضائيان، خبرنگار ایرانی ـ آمریکایی روزنامه واشنگتن پست که در ایران بازداشت شده، با مسئولان ايرانی گفت‌وگو کرده‌اند.

از سوی دیگر، روز دوشنبه هفته جاری محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ایران و رئيس تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای اين کشور با کاترين اشتون، و رئيس تيم مذاکره‌کننده کشورهای گروه ۱+۵ ديدار و گفت‌وگو کرد.

ظريف هم‌اکنون در ايتاليا به‌سر می‌برد و قرار است با فدريکا موگرينی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا ديدار و گفت‌وگو کند.

به‌گفته ديپلمات‌های غربی دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ در روز ۱۸ سپتامبر /۲۷ شهریورماه در نيويورک و پيش از مجمع عمومی سازمان ملل آغاز می‌شود.

اين نخستين دور مذاکرات ايران و کشورهای ۱+۵ است که پس از توافق آن‌ها برای تمديد مهلت دستيابی به يک توافق جامع برگزار می‌شود.

مجمع عمومی سالانه سازمان ملل ۲۴ سپتامبر آغاز می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.