ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هزينه اينترنت در ايران: دو برابر افغانستان، ٣۵٠٠ برابر ژاپن»

برنامه پنجم توسعه ايران پيش‌بينی کرده بود که از نظر سرعت اينترنت به رتبه دو در منطقه برسد اما اکنون از نظر سرعت اينترنت رتبه آخر منطقه را از آن خود کرده است.

برنامه پنجم توسعه ايران که يک سال ديگر تا پايان آن باقی مانده است، پيش‌بينی کرده بود که اين کشور از نظر سرعت اينترنت به رتبه دو در منطقه برسد اما اکنون نه‌ تنها ايران از نظر سرعت اينترنت رتبه آخر منطقه را از آن خود کرده است بلکه قيمت اينترنت در ايران دو برابر افغانستان و بيشتر از سه هزار و ۵٠٠ برابر ژاپن است.

ايران در مورد ميانگين سرعت اينترنت، رتبه ١۶٩ را از ميان ١٩٢ کشور جهان دارد.

روزنامه شهروند روز پنجشنبه ۱۳شهريور نوشت:‌ «براساس گزارش سالانه وب‌سايت نت‌ايندکس درباره ميانگين سرعت اينترنت در کشورهای مختلف، ايران رتبه ١۶٩ را از ميان ١٩٢ کشور جهان از آن خود کرده است.»

براساس گزارش‌ها، «کمترين سرعت اينترنت در جهان متعلق به چند کشور آفريقايی مانند ليبی و اريتره و برخی از کشورهای آمريکای‌ جنوبی مانند کوباست. از اين ميان ايران رکورددار کمترين سرعت اينترنت در خاورميانه نيز به‌شمار می‌رود و افغانستان و ليبی در جايگاه‌های بالاتر از ايران دسته‌بندی شده‌اند.»

به‌گفته نصرالله جهانگرد، معاون وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ايران «کف دسترسی به اينترنت در جهان دو مگابايت بر ثانيه است و سقف اين سرعت ٢٠ مگابايت در ثانيه به‌شمار می‌آيد اما پهنای باند اينترنت در ايران تنها يک کيلوبايت در ثانيه است.»

ايران از لحاظ قيمت دسترسی به اينترنت نيز يکی از گران‌قيمت‌ترين کشورهای جهان به‌شمار می‌آيد. چندی پيش مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی اعلام کرد که خدمات اينترنتی در ايران با ٢۵برابر قيمت اوليه به دست کاربران خانگی می‌رسد.

موضوع افزايش سرعت اينترنت در ايران اين روزها با مخالفت‌ نيروهای سنتی نيز روبه‌رو شده است.

روز ششم شهريور اعلام شد که کميسيون فرهنگی مجلس ايران محمود واعظی، وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را فراخوانده تا درباره پيامدهای افزايش پهنای باند و سرعت اينترنت توضيح دهد، اما از توضيحات وی قانع نشده است. نصرالله پژمان‌فر، عضو اين کميسيون گفت اگر اين روند ادامه يابد وزير ارتباطات استيضاح خواهد شد.

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، از مراجع دينی شيعه، روز سوم شهريورماه در پاسخ به يک استفتاء ارائه خدمات اينترنت پرسرعت در ايران را برخلاف شرع و موازين اخلاق دينی دانست.

در اين استفتاء ازجمله «آسيب‌های» خدمات اينترنت پرسرعت چنين عنوان شده بود: «دسترسی آسان به مطالب، فيلم‌ها و عکس‌های ضداخلاقی و ضدانسانی، شايعه‌پراکنی و فتنه‌انگيزی، تضعيف بنيان خانواده، جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه کشور و خانواده‌ها و امثال آن.»

وزير ارتباطات در پاسخ به اين نگرانی‌ها اعلام کرد که بخش ارسال عکس و تماس تصويری تا زمان تهيه «پيوست فرهنگی» مسدود است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.