ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام موجودیت شاخه «القاعده» در شبه‌قاره هند

رهبر شبکه تروریستی القاعده، در پیامی ویدئویی از تشکیل شاخه هند این تشکیلات خبر داد. او اعلام کرد که از این پس، «جبهه مقاومت» در شبه‌قاره هند به عنوان یک واحد مشترک فعالیت خواهد کرد.

ایمن الظواهری، رهبر شبکه تروریستی القاعده، در پیامی ویدئویی از تشکیل شاخه هند این تشکیلات خبر داد. او اعلام کرد که از این پس، «جبهه مقاومت» در شبه‌قاره هند به عنوان یک واحد مشترک فعالیت خواهد کرد.

ایمن الظواهری می‌گوید برای تشکیل این شاخه دو سال کار شده است

ایمن‌الظواهری با انتشار پیامی ویدئویی، از موجودیت شاخه جدید القاعده در شبه‌قاره هند خبر داد و گفت که این اقدام پس از دو سال زمینه‌سازی انجام شد. او هدف نهایی این گام را تشکیل یک «خلافت اسلامی» در میانمار (برمه)، بنگلادش و بخش‌هایی از هندوستان از جمله کشمیر، گجرات و احمد‌آباد خواند.

به گفته الظواهری، این سازمان با نام «قیده‌‌الجهاد» قرار است «مرزهای مصنوعی» بین مسلمانان کشورهای منطقه را از میان بردارد.

ایمن الظواهری در پیام خود جامعه مسلمانان را به مبارزه با دشمنان فراخوانده است. او از رهبر شاخه القاعده در هند، با نام «عاصم عمر» یاد کرده و بر  وفاداری خود به ملاعمر، رهبر طالبان نیز تاکید ورزیده است.

القاعده به دنبال یارگیری

القاعده از سال‌ها پیش در پاکستان فعال بوده و این کشور عملا زادگاه «القاعده» محسوب می‌شود. بسیاری از ناظران سیاسی می‌گویند مخاطب اصلی پیام ویدئویی ایمن الظواهری، هندوستان است.

این در حالی است که اکثریت جمعیت هند را هندوها تشکیل می‌دهند. در این پیام نام ایالت کشمیر آمده که سال‌هاست منطقه مورد نزاع بین پاکستان و هند است. اکثریت جمعیت کشمیر را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما بخش وسیع‌تر این ایالت، به هندوستان تعلق دارد. درگیری‌های مرگبار بین دو بخش هندی و پاکستانی این ایالت، به بروز چند جنگ انجامیده است.

پیام الظواهری می‌تواند واکنشی رقابت‌جویانه با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» نیز تلقی شود. نیروهای «داعش» در حال حاضر قسمت‌های وسیعی از سوریه و عراق را در تصرف خود دارند. ابوبکر البغدادی، رهبر «داعش» خود را خلیفه مسلمانان خوانده و خواستار تبعیت کلیه مسلمانان از خود شده است.

کارشناسان امور تروریسم می‌گویند که القاعده با روی کار آمدن داعش، دچار مشکلاتی در جذب نیرو شده است. این در حالی است که «دولت اسلامی» توانسته به سرعت هر چه تمام‌تر، گروه‌های گسترده‌ای از جوانان را به دور خود گرد آورد.‌

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.