ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار یونیسف نسبت به خشونت گسترده علیه کودکان

یونیسف می‌گوید از هر ۱۰ کودک بين دو تا ۱۴سال، شش کودک تنبيه شده‌اند. دوسوم کودکان جهان به‌طور روزانه در معرض خشونت قرار می‌گيرند. ۱۹۰ کشور در این بررسی ملاک قرار گرفته‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) اعلام کرد که خشونت نسبت به کودکان در جهان رو به گسترش است.

گزارش سازمان ملل تأکيد دارد که اين خشونت اغلب در خانه و زمان صلح اعمال می‌شود و نه در خيابان‌ها يا زمان جنگ

بر اساس گزارش اخير صندوق کودکان سازمان ملل متحد، از هر ۱۰ کودک بين دو تا ۱۴سال، شش کودک از سوی نزديکان خود از جمله سرپرست، مادر، پدر و معلم، و سپی هم‌کلاسی‌، همسايگان و افراد غريبه‌تر مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

در حالی دوسوم کودکان جهان به‌طور روزانه در معرض خشونت قرار می‌گيرند که تنها يک سوم از بزرگسالان جهان به ضرورت تنبيه بدنی برای آموزش کودکان باور دارند.

در گزارش سازمان مل متحد، وضعيت کودکان در ۱۹۰ کشور مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به نتايج منتشرشده در اين گزارش، در برخی از اين کشورها خشونت عليه کودکان هنوز يک «هنجار اجتماعی» تلقی می‌شود و در برخی ديگر نيز اين خشونت به دليل ترس، به مسئولان دولتی گزارش نمی‌شود.

خشونت نسبت به کودکان در جوامع مختلف، در مدارس، خانه‌ها و محيط‌های کار کودکان در ابعاد مختلف روانی، جسمی و جنسی صورت می‌گيرد؛ در مکان‌هايی که بنا به تعريف، محيطی امن برای کودکان تلقی می شوند.

سازمان مل متحد، وضعيت کودکان در ۱۹۰ کشور را مورد بررسی قرار داده‌ است

گزارش سازمان ملل بر این نکته تأکيد دارد که اين خشونت ها اغلب در خانه و زمان صلح اعمال می‌شود و نه در خيابان‌ها يا زمان جنگ.

«سوزان بيسل» يکی از مسئولان حوزه حفاظت از کودکان گفته است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که خشونت عليه کودکان وجه مشترک جامعه انسانی است.

در اين ميان دختربچه‌ها شرايط ويژه‌تری دارند و خشونت‌های جسمی و جنسی بيشتری را متحمل می‌شوند. اگرچه ميزان قتل پسربچه‌ها بيش از دختران است.

بر اساس اين گزارش، ۱۲۰ميليون دختربچه در سراسر جهان مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش يونيسف، ۱۰ درصد دختران يعنی حدود۱۲۰ ميليون نفر، در سنين زير ۲۰ سالگی، تجاوز و خشونت جنسی را به شکل‌های مختلف تجربه می‌کنند.

يک‌سوم اين دختربچه‌ها که دچار ازدواج زودهنگام شده‌اند نيز توسط همسران خود مورد آزار روانی، جسمی و جنسی قرار می‌گيرند.

آثار مادام‌العمر خشونت علیه کودکان

يک پنجم از قربانيان قتل در سراسر جهان، کودکان و نوجوانان زير ۲۰ سال هستند. در سال ۲۰۱۲، ۹۵ هزار کودک کشته شده‌اند.

کودکان رده های مختلف سنی از سوی همسالان خويش نيز مورد آزار قرار می‌گيرند. از هر سه دانش‌آموز بين ۱۳ تا ۱۵ سال، يک نفر به‌طور منظم مورد آزار هم‌کلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌ای‌های خود قرار می‌گيرد.

خشونت عليه کودکان، آثاری مادام‌العمر بر جای می‌گذارد و به رشد ذهنی کودک، و همچنین سلامت روانی و عاطفی وی آسيب می‌زند.

يونيسف برای کاهش خشونت «آشکار» و «در سايه» عليه کودکان، بر ضرورت «حمايت از پدران و مادران»، «آموختن مهارت‌های زندگی به کودکان»، «تغيير نگرش جامعه نسبت به تنبيه کودکان»، «تقويت سيستم و خدمات قضايی، جنايی و اجتماعی» و «افزايش اطلاع‌رسانی در مورد خشونت و هزينه‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی آن به منظور تغيير نگرش‌ها و هنجارها» تأکيد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.