ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فقط ۱۰ درصد کشته‌شدگان حوادث کاری سال ۹۲ بیمه بودند

«بر اساس آمار وزرات کار تنها ۱۰ درصد از فوت‌شدگان حوادث کاری سال قبل زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند.»

احمد میدری، معاون رفاه وزارت کار گفت: «تنها ۱۰ درصد کشته‌شدگان حوادث کاری سال ۱۳۹۲ بیمه بودند.»

معاون رفاه وزارت کار گفته بیشتر کارگران فاقد بیمه که در حین کار جان خود را از دست داده‌اند، «کارگران ساختمانی» بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، احمد میدری با تاکید بر این که «بخش عمده‌ای از کارگرانی که در حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند، بیمه نیستند» اعلام کرد: «بر اساس آمار وزرات کار تنها ۱۰ درصد از فوت‌شدگان حوادث کاری سال قبل زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند.»

وی بیشتر کارگران فاقد بیمه را که هنگام کار جان خود را از دست داده‌اند، «کارگران ساختمانی» اعلام کرد و گفت: «اغلب این کارگران اگر از حادثه نجات پیدا کنند زیر پوشش نهادهایی همچون سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند و با وجود وقوع حادثه در حین انجام کار، بیمه تعهدی در قبال آنان ندارد.»

به عقیده معاون رفاه وزارت کار، «برای یافتن راهکارهای الزام‌آور لازم است کارگران را آموزش بدهیم تا با همکاری سازمان تامین اجتماعی و شهرداری یک سیستم نظارتی درون ساختمان‌های در دست احداث طراحی شود».

میدری با بیان اینکه در خصوص جزئیات حوادث کار و در مواردی وقوع این حوادث اطلاع‌رسانی انجام نمی‌شود، تاکید کرد: «سیاست وزارت کار از این پس این است که تا حد امکان موضوعات حوادث کاری را رسانه‌ای کند.»

در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند

محمدتقی حسینی، قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در امور بین‌الملل اردیبهشت‌ماه سال جاری گفته بود:‌ «۴۷درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است.»

آمار تلفات حین کار در سال جاری به نسبت افزایش داشته است. در دو ماهه ابتدایی سال جاری، ۲۸۵ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷/۵ درصد بیشتر شده است.

در طی این مدت همچنان استان‌های تهران با ۸۲، خراسان رضوی با ۲۳ و اصفهان با ۱۹ دارای بیشترین آمار در تلفات حوادث کار بودند.

سال ۹۲ و سقوط از بلندی

روزانه ده‌ها حادثه در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و محیط‌های کاری مختلف ایران رخ می‌دهد و منجر به ازکار افتادگی، نقص عضو، بیماری‌های طولانی‌مدت و حتی از دست رفتن جان کارگران می‌شود.

در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند

چندی پیش در تیرماه سال جاری، روابط عمومی پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که در سال ۹۲ یک‌هزار و ۹۹۴ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.  از این تعداد یک‌هزار و ۹۶۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند. این رقم در مقایسه با سال ۹۱ که تعداد تلفات حوادث کار یک‌هزار و ۷۹۶ نفر بود، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در این مدت استان‌های تهران با ۴۸۸، خراسان رضوی با ۱۵۴ و اصفهان با ۱۳۲ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۹، خراسان جنوبی با ۱۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

همچنین در سال گذشته بیشترین تلفات حوادث کاری به ترتیب، ۹۶۵ نفر به دلیل سقوط از بلندی، ۳۷۱ نفر به دلیل برخورد جسم سخت و ۳۰۳ نفر بر اثر برق‌گرفتگی بوده است.

سقوط از بلندی با ۴۸/۴ درصد علل مرگ در حوادث کار مهم‌ترین علت مرگ در حوادث کار به شمار می‌رود.

آمار کشته‌شدگان ۱۰ سال گذشته

سازمان پزشکی قانونی گفته است در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند و تلفات حوادث کار طی سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است.

در این ۱۰ سال، کمترین میزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بیشترین این آمار با یک‌هزار و ۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ گزارش شده ‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.