ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی پرونده نظام وظیفه ۹۵ نفر از بازیکنان فوتبال

کارت معافیت ۱۳ فوتبالیست باطل شده است

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با انتشار یک اطلاعیه‌، اعلام کرد که وضعیت نظام وظیفه ۹۵ فوتبالیست در حال بررسی است. تا به امروز کارت معافیت ۱۳ نفر باطل شده است.

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، با انتشار یک اطلاعیه‌، اعلام کرد که وضعیت نظام وظیفه ۹۵ فوتبالیست در حال بررسی است. تا به امروز کارت معافیت ۱۳ نفر باطل شده است.

تاکنون کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه ۲۱ نفر از ۹۵ فوتبالیست یادشده تایید و کارت معافیت ۱۳ نفر نیز باطل شده است

چندی پیش، ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، از جعلی بودن کارت پایان خدمت بعضی از بازیکنان فوتبال و ارائه مدارک حدود ۱۱۰‌ نفر به پلیس خبر داد و گفت که بررسی‌های لازم در این زمینه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا، وضعیت خدمت نظام وظیفه برخی از فوتبالیست‌ها را که اسامی آنان از سوی مراجع ذی‌ربط به این سازمان اعلام شده، بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش، از ۹۵ فوتبالیست اعلام شده، ۵۶ نفر دارای معافیت پزشکی، ۲۶ نفر دارای معافیت ایثارگری والدین، هفت نفر دارای معافیت کفالت، سه نفر دارای معافیت سه برادری و سه نفر دیگر نیز معافیت تحصیلی دارند. برخی از نام‌های مطرح شده، بازیکن تیم‌های رسمی فوتبال نبوده‌اند.

تاکنون کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه ۲۱ نفر از ۹۵ فوتبالیست یادشده تأیید و کارت معافیت ۱۳ نفر نیز باطل شده است. افراد گروه دوم به خدمت نظام وظیفه سربازی اعزام خواهند شد. پرونده بقیه افراد، در حال بررسی است.

در زمینه تخلف‌های صورت گرفته در پیوند با خدمت نظام وظیفه فوتبالیست‌های کشور، پرونده قضائی در یکی از استان‌های کشور مطرح شده و در حال رسیدگی است.

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرده است که این سازمان، «طی سالیان گذشته بیش از هزاران فوتبالیست و ورزشکاران قهرمان ایران اسلامی را با صدور مجوزهای قانونی جهت شرکت در مسابقات، همراهی کرده و تلاش شده برای حضور موفق آنان درمیادین ورزشی ، شرایط مساعدی فراهم شود بدیهی است. در صورت بروز هرگونه تخلف و سوء استفاده از حسن نیت این سازمان، قاطعانه با این موضوع برخورد خواهد شد».

ادعاهای مطرح شده درباره جعلی بودن کارت پایان نظام وظیفه بعضی از بازیکنان فوتبال از زمانی قوت گرفت که مشخص شد برخی از آنان از معافیت‌های پزشکی یا معافیت‌های تحصیلی غیر واقعی استفاده کرده‌اند.

در پی این ماجرا، سازمان لیگ فوتبال ایران حضور این بازیکنان در مسابقات را تا زمان مشخص شدن وضعیت معافیت‌شان ممنوع کرد.

باشگاه‌هایی که به دنبال این جریان، امکان استفاده از برخی بازیکنان‌شان را از دست دادند، به این تصمیم سازمان لیگ معترض شده‌اند. این باشگاه‌ها معتقدند که وضعیت معافی بازیکنان باید پیش از عقد قراردادشان با باشگاه‌ها مشخص می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان ایران در واکنش به افشای جعلی بودن کارت پایان نظام وظیفه برخی بازیکنان فوتبال گفت که «دامن زدن به بی‌اخلاقی»‌ در ورزش اثرات سوئی دارد که باید به آن توجه کرد.

محمود گودرزی اضافه کرد: «زمانی که تخلفی در ورزش رخ می‌دهد، به جای آنکه سراغ خاطی‌ها برویم، به صورت جهت‌دار به سمت کسانی می‌رویم که دخیل نیستند. به عنوان مثال صدور کارت‌های پایان خدمت جعلی در بین بازیکنان فوتبال یک اقدام غیر‌اخلاقی بوده که رخ داده است.»

وزیر ورزش منشاء این اتفاق را در حوزه نظام وظیفه می‌داند و معتقد است که باید متخلفان را در آنجا شناسایی و مجازات کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    کارت بقیه را هم باطل و خیال خود را از فوتبال راحت کند قوم داعشی !