ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای نه درويش گنابادی در زندان

اعتصاب اين زندانيان به سبب «رفتارهای غيرقانونی مسوولان زندان با زندانيان سياسی و عقيدتی و اعمال فشارهای خودسرانه و محدوديت‌های خارج از ضوابط قانونی بر ايشان صورت گرفته است.»

نه تن از دراويش گنابادی در زندان‌های اوين تهران و نظام شيراز دست به اعتصاب غذا زدند.

فعالان حقوق دراویش می‌گویند برخورد با این اقلیت در دوران احمدی‌نژاد در چهارچوب طرح «طرح برخورد با عرفان‌های کاذب» آغاز شد

به گزارش «مجذوبان نور»، وب‌سايت نزديک به دراويش گنابادی، شنبه ۱۵ شهريور، امير اسلامی، مصطفی عبدی، کسری نوری و اميد بهروزی نيز به جمع پنج اعتصاب کننده ديگر پيوسته‌اند.

این برای چندمین بار است که تعدادی از این دراویش دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

اين گزارش می‌افزايد که اعتصاب اين زندانيان به سبب «رفتارهای غيرقانونی مسوولان زندان با زندانيان سياسی و عقيدتی و اعمال فشارهای خودسرانه و محدوديت‌های خارج از ضوابط قانونی بر ايشان صورت گرفته است.»

فشار‌های امنیتی بر دراویش گنابادی

دستگاه امنیتی و نهادهای قضایی در سال‌های گذشته تعداد زیادی از دراویش گنابادی و وکلای مدافع آن‌ها را بازداشت، محاکمه و زندانی کرده است.

فعالان حقوق دراویش گنابادی می‌گویند برخورد با اعضای این اقلیت مذهبی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در چهارچوب طرحی به نام «طرح برخورد با عرفان‌های کاذب» آغاز شد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در کارزار انتخاباتی خود با تأکید بر مسأله اقلیت‌های قومی و مذهبی وعده داد که وضعیت آن‌ها در دولت وی بهبود پیدا خواهد کرد.

اسفند‌ماه سال گذشته نیز در پی اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین٬ رجایی‌شهر، نظام شیراز و بندرعباس، بیش از دو هزار نفر از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند. به دنبال این اعتراضات، برخی از خانواده‌ها و دروایش گنابادی در مقابل دادستانی تهران تجمع کردند که این تجمعات نیز با دخالت مأموران امنیتی منجر به بازداشت تعدادی از این افراد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 61

    […]  مصطفی دانشجو و رضا انتصاری به اعتصاب غذای دراویش زندانى پیوستند مجذوبان نور ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ مصطفی دانشجو و رضا انتصاری دو فعال حقوق دراویش محبوس در زندان اوین، در حمایت از سایر دراویش زندانى، ساعاتی پیش اعتصاب غذای خود را اعلام کردند. اعتصاب غذای نه درویش گنابادی در زندان […]