ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارشاد: «رهبر به مسائل فرهنگی و هنری اشراف کامل دارد»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای از هر نظر بر مسائل فرهنگی و هنری کشور اشراف دارد و وعده داد که خواسته‌های رهبر را تأمین کند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در جشنواره خوش‌نویسی ایران به قزوین سفر کرد. او در این سفر خاطرنشان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از هر نظر بر مسائل فرهنگی و هنری کشور اشراف دارد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صلاحیت فرهنگی آیت‌االله خامنه‌ای گفت: «در جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه و حتی در بین مراجع کسی را نمی‌توان سراغ گرفت که به اندازه ایشان به کتاب و مسائل فرهنگی آشنایی داشته باشد.»

او خاطرنشان کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند به رهنمودهای هنری و فرهنگی رهبر توجه کند و آن‌ها را به کار ببندد.

به گفته علی جنتی: «حمایت از قاریان و حافظان قرآن، کمک به رشد مجامع قرآنی و تقویت روح تدبر در قرآن جزو مسایلی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن‌ها اهتمام و تأکید جدی دارد.»

او با استناد به آرزوی رهبر مبنی بر اینکه در ایران می‌بایست حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن وجود داشته باشد، وعده داد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه در جهت برآورده کردن این آرزوی رهبر بکوشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین وعده داد که کانون‌های فرهنگی در مساجد کشور را توسعه دهد. به گفته او در ایران ۷۰ هزار مسجد وجود دارد که از آن میان ۱۸ هزار و ۵۰۰ مسجد دارای کانون‌ فرهنگی‌اند.

در روزهای گذشته مدیران فرهنگی کشور از وعده‌هایشان مبنی بر گشایش فضای فرهنگی هر دم بیش از گذشته فاصله گرفته‌اند. در این میان علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس به خاطر ساخت و نمایش برخی فیلم‌ها و انتشار برخی کتاب‌ها از نویسندگان ممنوع القلم تحت فشار قرار گرفته بود و حتی به استیضاح تهدید شده بود، به گروه مدیرانش پیوسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    یک زن ۲۵ ساله ایرانی-بریتانیایی بیش از دو ماه است که به خاطر شرکت در فعالیت های حمایت از حقوق زنان در ایران در زندان به سر می برد. نشریه دیلی تلگراف چاپ لندن در گزارشی از قول فعالان حقوق بشر در ایران نوشته است غنچه قوامی که می خواست همراه با دیگر فعالان حقوق زنان برای تماشای مسابقه والیبال ایران – ایتالیا وارد استادیوم مردانه آزادی تهران شود، در محوطه بیرون استادیوم بازداشت شد. معترضان که همگی به نشانه اعتراض به قوانینی که خواستار استفاده از رنگ های تیره است، روسری سفید بر سر داشتند در حالی که می کوشیدند از لای میله های ورزشگاه وارد آن شوند، دستگیر شدند. خانم قوامی همراه با دیگر زنان خواستار ورود به ورزشگاه، در همان روز دستگیری با دادن تعهد و توقیف وسایل شخصی اش آزاد شد، اما یک هفته بعد، در روز ۹ تیر، وقتی برای پس گرفتن وسایلش به بازداشتگاه وزرا مراجعه می کند، بار دیگر بازداشت و در سلول انفرادی یکی از بندهای امنیتی زندان اوین زندانی می شود. فعالان می گویند اکنون دو ماه است که او در زندان است که ۴۱ روز آن را در انفرادی گذرانده است. مقام های مسئول هیچ توضیحی دراین باره نداده اند. ماموران امنیتی خانه خانم قوامی را نیز مورد تفتیش قرار داده اند.

  • mansour

    گیرم گلاب شما اصل قمصر است....اماّ چه سود که حاصل گل های پرپر است اقای خانه ای همه چیز است ،بجز یک سیاستمدار دمکرات و این بدترین ضعف یک  شخصیت  فرهنگی و مخصوصأ سیاسی - اجتماعی است. اگر ایشان مطالعات فلسفی و اجتماعی خود را نیز به اندازه دانش ادبی شان افزایش  میدادند،مطمئنأ از طرف مردم ، روشنفکران و سیاسیون کشور به عنوان یک رهبر مذهبی مدافع دمکراسی برسمیت شناخته می شدند و از ایشان هم تجلیل میگردید. امید است که ایشان امسال بر ضرورت استقرار مردمسالاری واقعی در کره زمین پی ببرند و اقدامات اساسی را  در کشور ایران جهت تبدیل نظام تک حزبی به نظامی مردمسالار انجام  داده و بدین طریق  نامی نیک و پر افتخار از خود را  در تاریخ کشور و جهان ثبت و  جاودانی نمایند. قابل عرض است که تمام انسان های با فرهنگ و مخصوصأ ادیبان با احساس و انساندوست   به پدیده مردمسالاری احترام کامل گذاشته و استقرار دمکراسی واقعی در جوامع بشری را  نیز ضامن بقای انسان متفکر مذهبی و غیر مذهبی و پویایی اندیشه و جامعه بشری میدانند. پاینده باد ایران-برقرار باد مردمسالاری و زنده باد انسان دمکرات مذهبی و غیر مذهبی