ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأخير در اعلام نتايج کنکور دانشگاه آزاد به دليل «استعلام از وزارت اطلاعات»

نتايج کنکور دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی که قرار بود منتشر شود به تأخير افتاده است. دليل اين تاخير «استعلام وضعيت پذيرفته‌شدگان از وزارت اطلاعات» اعلام شده است.

نتايج کنکور دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی که قرار بود منتشر شود به تأخير افتاده است. دليل اين تاخير «استعلام وضعيت پذيرفته‌شدگان از وزارت اطلاعات» اعلام شده است.

گفته می‌شود وضعيت داوطلبان مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری بايد از سوی وزارت اطلاعات بررسی شود

به گزارش روز دوشنبه ۱۷شهريور روزنامه اعتماد، يک منبع که نامش فاش نشده، گفت: «براساس مصوبه  سال ۱۳۷۷شورای عالی انقلاب فرهنگی، وضعيت داوطلبان مقاطع  کار‌شناسی ارشد و دکتری بايد از سوی وزارت اطلاعات استعلام شود.»

وی افزود: «امسال اين استعلام به دليل حساسيت‌های به‌وجود آمده در جريان استيضاح وزير علوم به‌طول انجاميد تا دقت در استعلام‌ها به اندازه کافی باشد و مشکلی پيش نيايد که البته تعداد بالای متقاضيان نيز در اين امر مؤثر بوده است.»

بر پايه اين گزارش «اين روند در کنکور کارشناسی ارشد امسال دانشگاه‌های دولتی نيز رخ داد و تعدادی از داوطلبان کارشناسی ارشد مطابق روند ستاره‌دار شدن دانشجويان در سال‌های گذشته موفق به دريافت کارنامه و نتيجه نهايی با وارد کردن شماره داوطلبی و پرونده خود مشابه ديگر داوطلبان نشدند.»

اعتماد نوشته است: «پاسخی که به اين دانشجويان در مراجعه حضوری به وزارت علوم داده شده بود اين بود که مطابق استعلام از وزارت اطلاعات شرايط ادامه تحصيل را ندارند.»

بر پايه قوانين ايران، «صلاحيت» داوطلبان کارشناسی ارشد و دکترا که در دانشگاه‌ها پذيرفته می‌شوند بايد از نظر سياسی و عقيدتی مورد تأييد نهادهای امنيتی قرار گيرد تا بتوانند ادامه تحصيل دهند.

در سال‌های گذشته شماری از دانشجويان به‌دليل اينکه «صلاحيت‌های سياسی و عقيدتی» آنان مورد تأييد نهادهای امنيتی نبوده، به‌عنوان «دانشجويان ستاره‌دار» از ادامه تحصيل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا محروم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    نتیجه تمام استعلامات قبلی شده چند رییس دولت، چند رییس مجلس، کلی وکیل و و زیر و مدیر و کارمند و اطلاعاتی و کارگر و بیکاره ای که از نظر اینا خائن، زندانی، فراری و ... هستن. برید یه جای خیلی گرمی که دیگه لازم نباشه اینقدر گوزینش کنید فاسدترین کشور جهان