ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خیز دوباره سپ بلاتر برای ریاست فیفا

ژوزف سپ بلاتر، دبیرکل کنونی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بار دیگر اعلام کرد که برای پنجمین دوره خود را کاندیدای ریاست فیفا می‌کند.

ژوزف سپ بلاتر، رئیس کنونی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) روز دوشنبه هشتم سپتامبر اعلام کرد که برای یک دوره دیگر خود را به‌طور رسمی کاندیدای ریاست فیفا می‌کند.

ژوزف سپ بلاتر، رئیس کنونی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بلاتر ۷۸ ساله در چارچوب «ساکرکس»، کنگره‌ای که هم‌اکنون در پیوند با فوتبال جهانی در منچستر بریتانیا در جریان است، یک پیام ویدئویی فرستاد و در آن گفت: «من در این‌باره به کمیته اجرایی اطلاع خواهم داد. این امر احترام قائل ‌شدن به خانواده فوتبال است که بگویید: "بله، من آماده خواهم بود و کاندیدا خواهم شد."»

انتخابات ریاست فیفا در جریان کنگره زوریخ در روز ۲۹ ماه مه ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد.

سپ بلاتر در حال حاضر رقیب نیرومندی پیش رو ندارد تا مانع از به‌دست گرفتن سکان فیفا که از سال ۱۹۹۸ در دست اوست، شود.

تنها رقیب

میشل پلاتینی، دبیرکل فرانسوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تنها کسی بود که کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست فیفا می‌توانست موقعیت سپ بلاتر را تهدید کند اما او در ۲۸ اوت اعلام کرد که در این انتخابات کاندیدا نخواهد شد و ترجیح می‌دهد تا برای دوره سوم همچنان در رأس اتحادیه فوتبال اروپا باقی بماند.

سپ بلاتر، دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و میشل پلاتینی، دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)

تنها کاندیدای باقی مانده در این عرصه «ژِرُم شامپاین» فرانسوی است که پیش از این معاون دبیرکل فیفا بوده است. اما به‌نظر می‌رسد که این کاندیدای ۵۶ ساله نیز بختی برای پیروزی بر بلاتر ندارد.

این دیپلمات قدیمی هم پیش از این گفته بود اگر سپ بلاتر به‌طور رسمی اعلام کاندیداتوری کند وی مطمئن نیست که در این رقابت شرکت کند.

ژوزف سپ بلاتر در ماه مه گذشته اعلام کرده بود که برای پنجمین دوره خود را برای ریاست فیفا معرفی خواهد کرد.

فیفا و فساد

سپ بلاتر در حالی بار دیگر خود را کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی فوتبال کرده که این فدراسیون به‌ویژه در سال‌های اخیر متهم به فساد مالی و اداری شده است. ادعای وجود فساد در فیفا ادعای تازه‌ای نیست. از تازه‌ترین نمونه‌های آن می‌توان به روند انتخاب قطر به‌عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ اشاره کرد.

روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز» چند ماه پیش در گزارشی در باره رشوه‌دهی به مقام‌های بلندپایه فوتبال برای واگذاری حق برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر ادعا کرده بود که محمد بن حمام، مقام فدراسیون فوتبال قطر، برای حمایت از نامزدی قطر به مقام‌های فیفا رشوه داده بود.

همچنین اطلاعاتی که بعد از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴برزيل منتشر شد، نشان می‌دهد که در اين مسابقات، فيفا با ۱۰ميليارد يورو درآمد، بيشترين سود را نسبت به برزیل با ۸/۷۵ میلیارد یورو درآمد، برده است.

فساد در ساختار فیفا طوری بود که در سال ۲۰۱۲، شش مقام آن به جرم رشوه‌خواری و فساد مالی از کار برکنار شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.